عصر خودرو

در بازار دوم فرابورس ایران؛

اولین عرضه اولیه امسال بازار سرمایه شنبه انجام می‌شود

عصر بازار- نخستین عرضه اولیه بازار سهام در سال ۹۶، شنبه آینده در فرابورس ایران انجام می‌شود.

اولین عرضه اولیه امسال بازار سرمایه شنبه انجام می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، تعداد 250 میلیون سهم شرکت سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج فارس که در گروه پیمانکاری صنعتی، زیرگروه سایر فعالیت‌های پیمانکاری قرار دارد به عنوان نخستین عرضه اولیه بازار سهام در سال 96، شنبه آینده در بازار دوم فرابورس ایران عرضه می‌شود.

    بر اساس این گزارش؛ در این عرضه اولیه نیز از روش ثبت سفارش (بوک بیلدینگ) استفاده می‌شود و دامنه قیمتی ثبت سفارش این سهام 1000 تا 1030 ریال اعلام شده است.

    همچنین سقف دامنه قیمتی ثبت سفارش این شرکت در روز عرضه اولیه 1030 ریال بوده و به قیمت اسمی سهام آن نزدیک است.

    این گزارش می‌افزاید: تعداد سهام قابل عرضه شرکت سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج فارس شامل 250 میلیون سهم در این عرضه اولیه، 10 درصد سهام این شرکت را شامل می‌شود و سهمیه هر کد حقیقی و حقوقی نیز در این عرضه تعداد 8500  سهم تعیین شده است.

    گفتنی است، شرکت سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج فارس با نماد «وپسا» نخستین عرضه اولیه بازار به شمار می‌رود که دارای بازارگردان است و پس از عرضه اولیه، نقش خود را ایفا خواهد کرد.

    بر اساس این گزارش، سهامدار اصلی این شرکت 250 میلیارد تومانی حاضر در گروه پیمانکاری صنعتی، عمران سرمایه آیریک خزر با مالکیت 98 درصدی است.

    شرکت عمران سرمایه‌ آپریک خزر با دارا بودن 98 درصد، سهامدار عمده این شرکت است و 2 درصد سهام باقی مانده متعلق به 3 شرکت‌ دیگر با نام‌های صنعت محور دانوش، وزین سازان آریا سام و سرمایه سازان دانوش منطقه آزاد انزلی و همچنین یک سهامدار خرد می‌باشد.

    همچنین شرکت سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج فارس با سرمایه 2 هزار و 500 میلیارد ریال، سود هر سهم خود را برای سال مالی 96 رقم 141 ریال را اعلام کرده است.

    به باور کارشناس، رونق عرضه‌های اولیه در کنار تدابیری از جمله کاهش کارمزد معاملات و نیز رفع موانع توقف طولانی مدت نمادهای معاملاتی از جمله راهکارهایی است که برای بهبود نسبی وضعیت کنونی بورس پیشنهاد می‌شود.

    برچسب ها