عصر خودرو

انتظارات فعالان بازار سرمایه از دولت دوازدهم چیست؟

عصر بازار- برخی از کارشناسان براین باورند که هریک از اعضای تیم اقتصادی کابینه دولت دوازدهم باید برنامه‌های خود را بصورت مشخص درمورد بورس بیان و راهکارهای مشخصی برای آن تدوین کنند.

انتظارات فعالان بازار سرمایه از دولت دوازدهم چیست؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، برخی از کارشناسان بر این باورند که این بار، هر یک از اعضای تیم اقتصادی کابینه دوازدهم باید برنامه‌های خود را به صورت مشخص در مورد بورس بیان کنند و نمایندگان هم به خصوص در کمیسیون اقتصادی،  از گزینه‌های تصدی وزارتخانه‌های اقتصادی، برای بازار سرمایه برنامه بخواهند.

    با اوضاع و احوال این روزهای بانکها، دیگ نباید توقع داشت که بانکها بار اصلی تامین مالی را به دوش کشند؛ بلکه این بازار سرمایه است که باید وارد گود شده و میدان‌دار تامین مالی پروژه‌های اقتصادی باشد. موضوعی که البته چندان کار ساده‌ای هم نیست و شاید یک سنت‌شکنی اساسی در اقتصاد ایران به شمار آید. در واقع  این بانک‌ها بودند که خود را پدرخوانده تامین مالی اقتصاد ایران می‌دانستند و حال اگر قرار باشد کسی جایگزین آنها شود بالاخره مقاومت‌هایی هم خواهند داشت؛ اگرچه در عمل، خود هم به ناتوانی خود در تامین مالی اقتصاد، ایمان دارند.

    علی عباسی کارشناس بورس درباره وضعیت بازار بورس گفت: بازار سهام بعد از انتخابات در دو روز اول وضعیت مثبتی را سپری کرد، اما بعد از چند روز روند بازار منفی شد، با این شرایط نمی‌توان راه روشنی را برای این بازار در آینده پیش بینی کرد.

    این کارشناس بازار سرمایه افزود:هنوز شاکله اقتصادی دولت دوازدهم مشخص نشده است و نسبت به این امر نگرانی هایی وجود دارد،زیرا در دولت ها آنطور که باید به این بازار و توانمندی های آن توجه نمی شود.

    وی تصریح کرد: از دولت دوازدهم انتظار می رود با برنامه ریزی مناسب بازار سرمایه را در تامین مالی پروژه‌های اقتصادی حمایت کند.

    عباسی اظهار داشت:مشکل بزرگ بورس این است که نقدینگی در بازار سهام وجود ندارد و حتی سهام های کوچک به ندرت مثبت و بعد از مدتی روند نزولی به خود می‌گیرند.

    در ادامه مهدی طحانی کارشناس بورس در این باره اظهار داشت: فعالان بورس انتظار دارند که مسئولان در دولت دوازدهم بصورت جسورانه در بازار سرمایه عمل کنند.

    این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه نمی‌توان بصورت قطعی درخصوص وضعیت بازار سرمایه در دولت دوازدهم را ارزیابی کرد ،گفت: درحال حاضر پتانسیل‌ها در بازار خوابیده و امیدوار هستیم که شاخص‌ بتواند رشد کند که البته این امر بستگی به وضعیت اقتصادی کشور دارد.

    برچسب ها