عصر خودرو

اکو توریسم:

سرمایه گذاری شرکت های هتلداری در ایران

عصر بازار- پایگاه اینترنتی 'اکو توریسم' روز سه شنبه در گزارشی با اشاره به توافق هسته ای وین و بازگشت تدریجی شرکت های بین المللی هتلداری زنجیره ای به ایران، اعلام کرد تهران در نظر دارد تا سال ۲۰۲۵، تعداد گردشگران خارجی را به حداکثر برساند.

سرمایه گذاری شرکت های هتلداری در ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، در این گزارش آمده است، شرکت‌های هتلداری «آکور' فرانسه، «ملیا' اسپانیا، «روتانا' ابوظبی امارات، «دویچه هاسپیتالیتی' آلمان، «جمیرا' دبی امارات، دیگر سرمایه گذاران و هتلداران بین المللی زنجیره‌ای هستند که از زمان توافق هسته ای ایران مراودات با این کشور را از سر گرفته‌اند.
    ایران برای تقویت اقتصاد خود به صنعت گردشگری روی آورده و هدفش این است که تا سال 2025 تعداد جهانگردان از این کشور را به 20 میلیون گردشگر برساند.
    در ادامه این گزارش آمده است، از زمان امضای توافق هسته‌ای میان ایران و شش قدرت برتر جهان در ژوئیه سال 2015، تهران درهای خود را به روی سرمایه گذاران بسیار مشتاق خارجی، در همه بخشها، باز کرده است.
    ایران با توجه به غنای فرهنگی و طبیعت زیبا و متنوع همراه با جاذبه های تاریخی مقصدی برای گردشگران و جهانگردان است.
    شرکتهای هتلداری خارجی، بازار ایران را یک فرصت می‌دانند. به عنوان مثال شرکت هتلداری زنجیره ای 'آکور' نخستین شرکتی بود که برای احداث هتل در فرودگاه بین المللی امام خمینی در 60 کیلومتری مرکز تهران اقدام به هتل سازی کرده است.
    این شرکت از سال پیش احداث دو هتل 300 اتاقه و 200 اتاقه را در این مکان آغاز کرده و پیشرفت کار تاکنون رضایت بخش بوده است.
    کریستوف لانده مدیر دفتر عملیات توسعه آکور در ایران در این باره می گوید: 'ایران کشوری راهبردی برای شرکت آکور است. ما قصد داریم شبکه ای بزرگ از هتل‌ها را در تهران،مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز و بر اساس نیاز در شهرهای دیگر احداث کنیم.'
    علاوه بر این شرکت فرانسوی، شرکت اسپانیایی 'ملیا' نیز از آغاز سال جاری میلادی کار ساخت اولین هتل خود را در شمال ایران با 319 اتاق دولوکس، 7 رستوران، و چندین فروشگاه در ساحل دریای خزر آغاز کرده است.
    شرکت اماراتی «روتانا' که دفتر مرکزی آن در ابوظبی است، بلند پروازیهای مشابهی در ایران دارد. برای شرکتهای بین‌المللی هتلداری از هر جایی که باشند، اعم از خاورمیانه، چین، ترکیه، روسیه یا اروپا، ایران سرزمین موعود است، حتی برای شرکتهای بزرگ آمریکایی که بازهم مجبورند( مثل کوبا که تحریمهایش لغو شد) بنشینند و فقط نظاره‌گر از دست رفتن بزرگترین فرصت های خود باشند.
    هر چند شرکت های آمریکایی هم علاقه دارند در ایران سرمایه گذاری کنند اما به دلیل موانعی که دولت این کشور برای سرمایه گذاران ایجاد کرده از سرمایه گذاری در ایران باز مانده اند.

    برچسب ها