عصر خودرو

هند به دنبال ساخت بزرگ‌ترین‌ مجموعه پترو پالایشی یکپارچه جهان

عصر بازار- بزرگ‌ترین‌ مجتمع پتروپالایشی جهان با سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد دلار و ظرفیت تولید۶۰ میلیون تن در هند ساخته می‌شود.

هند به دنبال ساخت بزرگ‌ترین‌ مجموعه پترو پالایشی یکپارچه جهان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از نیپنا، دشواری‌های معامله در بازارهای جهانی موجب شده تا نیاز باشد این واحد به بالاترین نرخ بهره وری و خودکفایی در تامین برق دست یابد و همچنین موجب خواهد شد تا قیمت تمام شده در این واحدها به شدت کاهش یابد تا رقابت‌پذیری در بازارهای جهانی را افزایش دهد. این تصمیم نشان‌دهنده تغییر در واقعیت‌های جهانی در بازار محصولات پالایشی و پتروشیمی است.

    به گزارش پایگاه تخصصی پلاست مارت، سه شرکت دولتی نفت هند یعنی ایندین اویل بهارات پترولیوم و شرکت نفت هندوستان توافق کردند تا در قالب طرحی مشترک (JV)، بزرگ‌ترین‌ مجموعه پالایشگاهی و پتروشیمی یکپارچه جهان را احداث کنند.این طرح موسوم به پروژه وست کوست (West Coast Refinery)، قرار است در ناحیه Ratnagiri ایالت مهاراشترا به بهره‌برداری برسد. برآورد می‌شود تکمیل طرح یادشده پس از تعیین محل و دریافت مجوزهای مورد نیاز پنج تا 6 سال به طول بینجامد.

    بر اساس این گزارش، تخمین‌ها نشان می‌دهد مجموعه پالایشگاهی و پتروشیمی یکپارچه وست کوست با ظرفیت 60 میلیون‌تن در سال هزینه‌ای معادل 40 میلیارد دلار در بر داشته باشد و در سال 2022 میلادی راه‌اندازی شود.شرکت ایندین اویل در بیانیه‌ای اعلام کرد: این پروژه گرین فیلد (green field) که شامل 50 واحد تولیدی است؛ ضمن برخورداری از طراحی ویژه با بالاترین نرخ بهره‌وری، خودکفایی در تامین برق و دیگر تسهیلات، شاخصی برای عملکرد سازگار با محیط زیست خواهد بود.

    همچنین بر‌اساس این بیانیه، مجموعه جدید قادر به تولید بنزین یورو 6 و دیگر انواع سوخت خواهد بود. پالایشگاه این مجموعه با بهره‌گیری از تکنیک‌های متنوع مخلوط‌سازی (blending techniques)، طیف وسیعی از گریدهای سبک و سنگین نفت خام را پالایش می‌کند. همچنین محصولات پتروشیمی متنوعی با بالاترین سطح یکپارچه‌سازی عملیات (highest level of integration) و بالاترین بهره‌وری انرژی در مجموعه وست کوست تولید خواهد شد.

    برچسب ها