عصر خودرو

صندوق بین المللی پول؛

ژاپن باید به محرک‌های پولی پایبند باشد

عصر بازار- صندوق بین‌المللی پول از ژاپن خواست از کنار گذاشتن محرک‌های سیاست‌های بودجه‌ای پرهیز کند و اعلام کرد در صورتی‌که ریسک‌های موجود برای اقتصاد بیشتر شدند، سیاست‌های پولی باید تسهیل شوند.

ژاپن باید به محرک‌های پولی پایبند باشد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، صندوق بین‌المللی پول از ژاپن خواست از کنار گذاشتن محرک‌های سیاست‌های بودجه‌ای پرهیز کند و اعلام کرد در صورتی‌که ریسک‌های موجود برای اقتصاد بیشتر شدند، سیاست‌های پولی باید تسهیل شوند و در مورد سطح مصرف ضعیف که همچنان نسبت به شوک‌های خارجی آسیب‌پذیر است هشدار داد.

    IMF  اعلام کرد: بانک مرکزی ژاپن باید سیاست‌های بسیار تسهیل شده خود را حفظ کند و باید این کار را با تمرکز به محدود کردن نرخ بهره بلند مدت به میزانی کمتر از منحنی بازدهی سیاست‌های کنترلی این بانک انجام دهد.

    این صندوق در ادامه گفته است: بانک مرکزی ژاپن برای شفاف‌سازی وضعیت و ارتقای ارتباطات مربوط در سیاست گذاری‌هایش باید به تسهیل قوانین و آزادتر کردن شرایط ادامه دهد تا بتواند به افزایش اوراق قرضه دولتی خود با سرعت سالانه 80 تریلیون ین (721 میلیارد دلار) ادامه دهد.

    نایب رییس مدیریت IMF دیوید لیپتون بعدا در مصاحبه ای به رویترز گفت: بحث در مورد خروج بانک مرکزی ژاپن از قید محرکهای عظیم پولی فعلا زود است، چراکه هنوز به تلاش و زمان بیشتری نیازمند است تا به هدف 2 درصد تورم خود برسد.

    IMF در مقاله سالانه شماره 4 خود، ارزیابی اقتصاد ژاپن می‌گوید: بانک مرکزی ژاپن باید به دقت سیاست‌های منحنی بازده خود را تنظیم و کالیبره کند.

    لیپتون به خبرنگاران گفت که سیاست‌گذاری مالی جدید بانک مرکزی ژاپن با پایین آوردن نوسانات بازار و تثبیت منحنی بازده اوراق قرضه تا حدودی موفق عمل کرده است.

    لیپتون در کنفرانس خبری هم گفت: ما از وضعیت موجود سیاست‌گذاری مالی بانک مرکزی ژاپن راضی هستیم و تغییرات اخیر انجام شده در آن را، راهکارهایی درست و مفید می‌دانیم.

    آنچه اهمیت دارد حفظ این راهکار طرح‌ریزی شده و تطابق آن با نهادهای مالی و بودجه‌ای است.

    برچسب ها