عصر خودرو

آژانس بین المللی انرژی:

کاهش موجودی انبارهای نفت در سال۲۰۱۸ بعید است

عصر بازار- آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد: در صورت پایبندی کشورهای عضو و غیرعضو سازمان صادرکنندگان نفت (اوپک) به توافق کاهش تولید، بعید است تا پایان مارس ۲۰۱۸، موجودی انبارهای نفت به سطح مطلوب کاهش یابد.

کاهش موجودی انبارهای نفت در سال۲۰۱۸ بعید است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، آژانس بین المللی انرژی پیش بینی می کند تولید نفت خام اوپک در ماه می (اردیبهشت- خرداد) با 290 هزار بشکه در روز افزایش به 32 میلیون و 80 هزار بشکه رسید که بیشترین مقدار در سال 2017 است.
    با وجود این افزایش که به دلیل رشد تولید لیبی و نیجریه اتفاق افتاد، اوپک همچنان در چارچوب توافق کاهش تولید خود عمل می کند.
    آژانس بین المللی انرژی پیش بینی می کند، تولید غیراوپک یا کشورهایی که عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت نیستند در سال 2018 افزایش می یابد.
    بر پایه اعلام این آژانس، انتظار می رود کل تولید غیراوپک در سال 2017 به میزان 700 هزار بشکه در روز افزایش یابد اما نخستین دورنما برای سال 2018 درباره آن دسته از تولیدکنندگانی که به محدودیت های عرضه نگاه می کنند، متفاوت است.
    آژانس بین المللی انرژی انتظار دارد در سال 2018، تولید غیراوپک یک میلیون و 500 هزار بشکه در روز افزایش یابد.
    بر پایه گزارش این نهاد، موجودی نفت کشورهای صنعتی جهان در ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) 18 میلیون و 600 هزار بشکه در روز بالا رفت و به سه میلیارد و 45 میلیون بشکه در روز رسید.
    آژانس بین المللی انرژی این افزایش را به رشد تولید و واردات پالایشگاه ها نسبت داد.
    اوپک و 11 صادرکننده غیراوپک از جمله روسیه با تمدید توافق کاهش تولید قرار گذاشتند تا پایان مارس سال 2018 (اسفند-فروردین آینده)، به طور متوسط یک میلیون و 800 هزار بشکه در روز کمتر تولید کنند تا سطح موجودی نفت در انبارهای جهان کاهش یابد.
    هر بشکه نفت برنت دریای شمال در ساعت 10:24 صبح امروز به وقت گرینویچ در بازار لندن به قیمت 46 دلار و 15 سنت و هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در بازار نایمکس این کشور به بهای 43 دلار و 69 سنت معامله شد که نسبت به دیروز کاهش دارد.

    برچسب ها