عصر خودرو

سرمایه گذاران خارجی به واحدهای پتروشیمی معرفی می شوند

عصر بازار- مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی از آمادگی این شرکت برای معرفی سرمایه گذاران خارجی علاقمند به مشارکت در طرح های پتروشیمی خبر داد.

سرمایه گذاران خارجی به واحدهای پتروشیمی معرفی می شوند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از شانا، حسین علیمراد با اشاره به این که حضور سرمایه گذاران و مشارکت کنندگان در صنعت پتروشیمی ایران تنها مشمول اجرای پروژه‌‌های این بخش نمی‌شود، گفت: شرکت‌های تولیدی هم می توانند در زمینه جذب سرمایه جدید اقدام و بخشی از سهام خود را به شرکت‌های متقاضی سرمایه گذار داخلی و خارجی ارائه کنند و منابع مالی جدیدی که از محل سرمایه گذاری خارجی حاصل می شود را در مسیر اجرای پروژه های توسعه ای خود استفاده کنند.

    وی با بیان این که هم اکنون شرکت‌هایی از ترکیه آماده سرمایه گذاری و مشارکت با شرکت‌های پتروشیمی کشور هستند، افزود: در صورت نیاز واحدها، شرکت‌های متمایل به سرمایه گذاری به آنها معرفی می شود.

    مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران خارجی در زمینه همکاری‌های مشترک سبب امضای قراردادهای جدیدی می‌شود که می تواند امنیت مصرف را برای ما به همراه داشته باشد.

    وی با اعلام این که صادرات یکی از چالش‌های موجود شرکت‌های پتروشیمی است، یادآور شد: هر کدام از شرکت‌های پتروشیمی می توانند سهمی از فضای مناسب موجود برای سرمایه گذاری در کشور داشته باشند.

    علیمراد تصریح کرد: برای سرمایه گذاری‌های آینده و رفع مشکلات مالی تولید باید از منابع ارزی که وارد کشور می شود در مسیر توسعه بهره مند شد.

    برچسب ها