عصر خودرو

۴۸۰ تن "پلی اتیلن سبک" روی تابلو می رود؛

آغاز عرضه پتروشیمی کردستان در بورس کالای ایران

عصر بازار- پس از افتتاح پتروشیمی کردستان در روز پنجم فرودین ماه سال جاری با حضور حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان، این پتروشیمی با طی مراحل پذیرش، امروز نخستین عرضه خود را در بورس کالای ایران انجام می دهد.

آغاز عرضه پتروشیمی کردستان در بورس کالای ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، محمدرضا اسلامی، کارشناس بازار سرمایه با اعلام این خبر گفت: پتروشیمی کردستان پس از گذر موفقیت آمیز از مرحله پیش راه اندازی، همزمان با دومین سفر رئیس جمهور به استان کردستان به بهره برداری رسید و با مشاوره پذیرش شرکت کارگزاری سهم آشنا، اقدامات لازم را برای عرضه محصول تولیدی اش در بورس کالای ایران انجام داد.

    وی افزود: براین اساس امروز فعالان تالار نقره ای شاهد نخستین عرضه پلی اتیلن سبک فیلم02E 2420 پتروشیمی کردستان به میزان 480 تن (به همراه 480 تن امکان افزایش عرضه در تالار) با قیمت پایه 41هزار و 16 ریال خواهند بود.

    اسلامی با بیان اینکه ظرفیت اسمی کارخانه پتروشیمی کردستان، تولید 300 هزارتن پلی اتیلن سبک در سال است، اظهار داشت: پتروشیمی کردستان، بزرگترین سرمایه گذاری صنعتی در این استان به شمار می رود و  یکی از خصوصیات بارز این پتروشیمی امکان ایجاد صنایع پایین دستی به منظور اشتغال و ارزش افزوده بیشتر است.

    این کارشناس بازار سرمایه گفت: تکنولوژی به روز خط تولید شرکت پتروشیمی کردستان و کیفیت بالای محصولات به همراه عرضه های مستمر این پتروشیمی در بازار شفاف بورس کالای ایران، نوید رشد روز افزون کاربرد محصول این مجتمع در بازار داخلی و بازارهای بین المللی را می دهد.

    برچسب ها