عصر خودرو

عقب نشینی سهامداران بی انگیزه

عصر بازار- بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته همچنان در مسیر افت قیمت‌ها حرکت کرد و در نهایت افت ۱۳۱ واحدی (معادل ۱۶/ ۰ درصد) شاخص کل را به خود دید.در بازار دیروز همچنان بازار بدون انگیزه بود. امری که در سایه کمبود نقدینگی و تداوم ابهام‌ها موجب شده است، خریدار عمده‌ای در بازار وجود نداشته باشد.

عقب نشینی سهامداران بی انگیزه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از دنیای اقتصاد، در همین شرایط بازگشایی ضعیف بازار‌های جهانی نیز بر کاهش تب و تاب بازار موثر بود.در این شرایط معامله‌گران به امید تحولات آینده نشسته‌اند جایی که احتمالا پس از تعیین ترکیب کابینه شرایط بازار بتواند تغییر کند. در بازار دیروز بازگشایی بازارهای جهانی توام با بقای بهای نفت برنت در کانال 48-47دلار در هر بشکه بود. بهای هر تن مس به 5هزار و 718دلار رسید. بهای دو فلز سرب و روی نیز به ترتیب 2هزار و 144دلار و 2هزار و 552دلار گزارش شد (در هر تن).

    دیروز در گروه غذایی شرکت کارخانجات قند قزوین در دوره 12 ماه منتهی به 30 اسفندماه 95 مبلغ 63 میلیارد و 486 میلیون ریال سود انباشته در حساب‌های خود منظور کرد. این شرکت مبلغ 390ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت. در این گروه همچنین شرکت صنعتی مینو در دوره 12 ماه منتهی به 30 اسفندماه 95 مبلغ 392 میلیارد و 648 میلیون ریال سود خالص داشت و بر این اساس مبلغ 577 ریال سود به ازای هر سهم محقق کرد.در گروه خودرویی محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت از امکان تداوم تولید سایپا خبر داد. وی درخصوص توقف تولید پراید گفت: استانداردهای کیفی خودرو باید تا پایان سال ٩٧ به ٨١مورد برسد، به همین جهت فعلا برنامه‌ای برای خروج پراید نیست.در گروه دارویی فرابورس ایران از درج نماد معاملاتی «دریشمک» به‌عنوان یکصد و شصتمین نماد معاملاتی در فهرست نرخ‌های این بازار پس از گذشت 6 ماه از تاریخ پذیرش آن خبر داده است. شرکت تولید و صادرات ریشمک پس از احراز شرایط پذیرش به‌عنوان یکصد و شصتمین نماد معاملاتی این بازار در فهرست نرخ‌های بازار دوم فرابورس درج شده است.

    نماد معاملاتی «دریشمک» هشتاد و هشتمین نماد معاملاتی حاضر در تابلوی معاملات بازار دوم فرابورس است که در گروه مواد و محصولات دارویی و در زیرگروه تولید داروهای شیمیایی و گیاهی قرار می‌گیرد. سهامدار عمده شرکت ریشمک با سرمایه 11 میلیارد و 492 میلیون و 800 هزار تومانی شرکت سرمایه‌گذاری تدبیر است. در گروه فلزی عملکرد 12 ماه سال گذشته فولاد مبارکه با پوشش 164 درصدی همراه شد. فولاد مبارکه که با سرمایه 5/ 7 هزار میلیارد تومانی بزرگ‌ترین شرکت بازار سهام است و ماه آینده مجمع سالانه را برگزار خواهد کرد، عصر دیروز صورت‌های مالی مربوط به اسفند 95 را در کدال منتشر کرد. در گزارش حسابرسی‌نشده «فولاد»، برای هر سهم 270 ریال سود محقق شد. درحالی که تا پیش از این سود هر سهم آن 165 ریال پیش‌بینی شده بود. جزئیات این رویداد نشان می‌دهد شرکت به لحاظ سود عملیاتی نسبت به دوره مشابه قبل در این دوره با افزایش 29 درصدی و به لحاظ سود خالص با 155 درصد افزایش روبه‌رو‌ شده و طی سال گذشته، فولاد مبارکه با تولید 6071 هزار تن و فروش 6200 هزار تن رشد 9 و 18 درصدی تولید و فروش را ثبت کرده است.در گروه تصفیه نفت، نفت بهران در گزارش12 ماهه، منتهی به 30 اسفند 1395 (حسابرسی نشده) مبلغ 1851 ریال سود به ازای هر سهم محقق کرد. در مجموع بازار روز گذشته بازاری ضعیف بود که در نهایت ارزش معاملات (‌با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به 110میلیارد تومان و در فرابورس به 89میلیارد تومان بالغ شد.

    برچسب ها