عصر خودرو

اعلام آمادگی ۱۰ سرمایه گذار برای ایجاد نیروگاه خورشیدی در استان مرکزی

عصر بازار- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی گفت: ۱۰ سرمایه گذار خارجی برای ایجاد نیروگاه خورشیدی در این استان اعلام آمادگی کردند.

اعلام آمادگی ۱۰ سرمایه گذار برای ایجاد نیروگاه خورشیدی در استان مرکزی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، حسن میرزاخانی در نشست مرکز خدمات سرمایه گذاری استان مرکزی با موضوع ایجاد نیروگاه سیکل ترکیبی با توان تولیدی سه هزار مگاوات در خمین افزود: پرونده پنج سرمایه گذار ایجاد نیروگاه خورشیدی آماده شده است که زمین مورد نیاز این نیروگاه ها با اخذ مجوز از کارگروه امور زیر بنایی و تصویب در کمیسیون ماده 32 در اختیار آنان قرار می گیرد.
    وی ادامه داد: امید است تا پایان سال جاری ایجاد این نیروگاه ها در استان مرکزی نهایی و مجوز سرمایه گذاری خارجی برای مشارکت اقتصادی اقدام کنند.
    مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی از ارزیابی تقاضای سرمایه گذاری شرکت انگلیسی برای ایجاد نیروگاه سیکل ترکیبی با توان تولید سه هزار مگاوات در شهرستان خمین خبرداد و گفت: با توجه به اینکه تامین برق مورد نیاز این نیروگاه در اختیارات شرکت برق منطقه ای باختر قرار ندارد، این مهم از طریق شرکت برق توانیر انجام شود.
    میرزاخانی افزود: همچنین مقرر شد با هماهنگی منابع طبیعی و امور اراضی استان مرکزی سه نقطه نزدیک به خطوط گاز شناسایی و به سرمایه گذار معرفی شود.
    وی ادامه داد: از طرف شرکت آب منطقه ای و گاز استان مرکزی اعلام شد در صورت عقد قرار داد گاز و آب مورد نیاز این نیروگاه توسط این شرکت ها تامین و در اختیار سرمایه گذار قرار گیرد.
    مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی گفت: مرکز خدمات سرمایه گذاری این استان برای تسهیل در انجام خدمات سرمایه گذاری پنجره واحد حقیقی را در استان ایجاد کرده است تا سرمایه گذاران بتوانند با مراجعه به این مرکز به صورت مستقیم و در کوتاهترین زمان خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
    میرزاخانی از شناسایی 52 فرصت سرمایه گذاری در استان مرکزی خبرداد و گفت: از بهمن ماه سال گذشته تلاش شده است که فرصت های سرمایه گذاری در استان شناسایی شود و در قالب کتاب با زبان های فارسی و انگلیسی و یا از طریق فضای مجازی در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد.
    استان مرکزی با استقرار 2 هزار 800 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ به عنوان قطب چهارم صنعت دومین کانون صنایع مادر تخصصی کشور است.
    بیش از هفت هزار و 300 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید پارسال به یک هزار 83 واحد تولیدی کوچک و متوسط پرداخت شده است که این مهم نقش موثری در افزایش تولید و ایجاد اشتغال جدید در استان مرکزی داشته است.

    برچسب ها