عصر خودرو

روابط تجاری ایران و قطر قوی‌تر می‌شود

عصر بازار- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود قطع روابط اقتصادی کشورهای عربی با قطر می‌توان از فرصت موجود نهایت استفاده را به عمل آورده و از بازار بکر صادراتی پیش رو، بهره‌مند شد.

روابط تجاری ایران و قطر قوی‌تر می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، شهباز حسن پور عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که ناامنی‌های اخیر کشور قطر تا چه میزان شرایط را بری حضور فعال کشور ما در این بازار مهیا کرده است، گفت: با توجه به سابقه درخشان ارتباط تجاری میان دو کشور، مردم ایران در قطر به عنوان افرادی منصف شناخته شده و همین موضوع می‌تواند شرایط را برای این مهم و افزایش مبادلات تجاری فراهم کند.
    وی ضمن تشریح علاقه مندی قطری‌ها به سرمایه گذاری در ایران ادامه داد: به عنوان نمونه از سال 89 شاهد سرمایه گذاری صد درصدی این کشور در حوزه پرندگان کمیاب و رهاسازی آنها در محیط زیست در سیرجان کرمان بوده‌ایم و قرار بر این است تا به زودی یک هیئت قطری به منظور بررسی پیرامون این پروژه به ایران عازم شود.

    حسن پور تصریح کرد: با وجود قطع روابط اقتصادی کشورهای عربی با قطر و بسته شدن راه‌های زمینی و دریایی لذا می‌توان از فرصت موجود نهایت استفاده را به عمل آورده و از پتانسیل‌های موجود در بازار بکر صادراتی پیش رو، بهره‌مند شد.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه سعودی‌ها به بیراهه رفته و سعی در ایجاد تفرقه میان مسلمانان دارند، افزود: امروز ایران به عنوان یک کشور قدرتمند و تأثیر گذار می‌تواند با نادیده گرفتن وضعیت دشمن و رعایت اصول و ملاحظات سیاسی و اقتصادی شریک تجاری خوبی برای حکومت‌های منطقه علی الخصوص قطر محسوب شود.

    وی در پایان با اشاره به صادرات گندم به این کشور در سال‌های گذشته عنوان کرد: امیدواریم با توجه به افزایش برداشت محصول گندم بتوان همه نیازهای درخواستی قطر در حوزه مایحتاج غذایی را به راحتی، با قیمت مناسب و کیفیت عالی تأمین کرد.

    برچسب ها