عصر خودرو

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان خبر داد:

سیمان بزودی در بورس کالا عرضه می‌شود

عصر بازار- دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان گفت: در حال حاضر تمامی موانع برای عرضه سیمان در رینگ صادراتی بورس کالا برطرف شده وهماهنگی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته است.

سیمان بزودی در بورس کالا عرضه می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، عبدالرضا شیخان به آخرین وضعیت عرضه سیمان در رینگ صادراتی بورس کالای ایران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تمام شرایط برای عرضه سیمان در بورس کالا فراهم شده و اقدامات لازم و هماهنگی نهایی با وزرات صنعت، معدن و تجارت در اردیبهشت ماه صورت گرفته است.

    وی افزود: اقدامات لازم برای ورود سیمان به رینگ صادراتی بورس کالا تا حدی پیش رفته است که تنها چند پرسش از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص چگونگی انجام معامله،نحوه خریداری کشورهای همسایه از بورس کالا و افزایش سهم صادرات سیمان باقی مانده است که انجمن سیمان به زودی پاسخ این سوالات را به وزارت صنعت ارسال خواهد کرد.

    دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان با بیان اینکه با استقرار دولت دوازدهم شاهد عرضه سیمان در رینگ صادراتی بورس کالا خواهیم بود، اظهار کرد: صادرات سیمان از طریق بورس کالا باعث شفاف سازی قیمت این محصول شده و در آمد تولید کنندگان را از محل صادرات تامین می کند و باعث ایجاد نظم در این حوزه می شود .

    وی خاطرنشان کرد: بنابراین هدف این است که با عرضه سیمان در رینگ صادراتی بورس کالا، علاوه بر افزایش صادرات و بالا رفتن سهم بازار در کشورهای همسایه و عراق ، قیمت این محصول نیز بهبود پیدا کرده و شفاف شود.

    شیخان اظهار کرد: تجربه ورود سایر محصولات به بورس کالا نشان داده است که بورس کالا در این زمینه موفق عمل کرده و مزیت‌های زیادی دارد بنابراین باید برای حفظ منافع ملی، صادرات این محصول مورد بررسی قرار بگیرد تا مناقع بیشتری از ورود به بورس حاصل شود.

    دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان در خصوص عرضه سیمان در رینگ داخلی بورس کالا نیز گفت: در مرحله اول قرار است فروش متمرکز این محصول از طریق سامانه یکپارچه فروش سیمان به وسیله سیستم بانکی انجام شود و در مرحله بعدی، سیمان از طریق بورس کالا به فروش برسد.

    برچسب ها