عصر خودرو

سرمایه‌گذاری مشترک مالزی و روسیه در حوزه محصولات نانو

عصر بازار- شرکت نانومالزیا با هدف وارد کردن نانومحصولات تولید شده مالزی به بازار اروپا، اقدام به سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت روس‌نانو کرد.

سرمایه‌گذاری مشترک مالزی و روسیه در حوزه محصولات نانو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از دانشجو، شرکت نانومالزیا با هدف وارد کردن نانو محصولات تولید شده مالزی به بازار اروپا، اقدام به سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت روس‌نانو کرد. روس‌نانو بزرگترین شرکت روسیه در حوزه فناوری‌ نانو است که وظیفه انتقال فناوری از کشورهای دیگر به داخل روسیه را به‌ عهده دارد.

    نانومالزیا (NanoMalaysia) برنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری مشترک با بزرگترین شرکت فناوری‌ نانو روسیه ارائه کرده است تا بتواند تا پایان سال 2017 با شرکت روس‌نانو (Rusnano) سرمایه‌گذاری مشترک انجام دهد.

    روس‌نانو یکی از شرکت‌های دولتی روسیه و مسئول رقابت‌پذیر کردن فناوری‌ نانو در این کشور است؛ این کار با انجام سرمایه‌گذاری و انتقال فناوری از کشورهای دیگر به داخل روسیه انجام می‌شود.

    رضا خیری احمد از مدیران اجرایی نانومالزیا می‌گوید که با همکاری مشترک این شرکت روسی، سرمایه‌گذاری در بخش کسب و کار فناوری‌ نانو انجام خواهد شد. با این سرمایه‌گذاری، محصولات فناوری‌ نانو تولید شده در مالزی می‌تواند وارد بازارهای اروپا شود. وی می‌افزاید: «انتظار می‌رود این همکاری مشترک با تجارت چندجانبه میان اروپا و کشورهای Asean تسریع شود.»

    این سرمایه‌گذاری مشترک به صورت ویژه روی کسب و کار فناوری‌ نانو بوده و کسب و کارهای با بازگشت سرمایه بالا هدف اصلی این سرمایه‌گذاری است.

    رازل بازار بیش از یک تریلیون دلاری در سال 2020 را صنعت فناوری‌ نانو پیش‌بینی می‌کند. او می‌افزاید: «این سرمایه‌گذاری از صنعت مالزی حمایت خواهد کرد تا بتواند به‌عنوان یکی از بازیگران اصلی در حوزه فناور‌ی‌ نانو در جهان شناخته شود.»

    البته پیش از این نانومالزیا قرارداد همکاری مشترکی با شرکت IBM به امضا رسانده بود تا براساس آن دو شرکت روی طراحی و ساخت نانومحصولات همکاری کنند.

    برچسب ها