عصر خودرو

بانک مرکزی خبر داد

بانک‌ها ۲ ماهه ۵۶هزار میلیارد تومان وام دادند

عصر بازار- بر اساس اعلام بانک مرکزی، تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی ۲ ماهه سال ۱۳۹۶ به بخش‌های اقتصادی مبلغ ۵۶۹.۷ هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ ۸۰.۳ هزار میلیارد ریال (معادل ۱۶.۴ درصد) افزایش داشته است.

بانک‌ها ۲ ماهه ۵۶هزار میلیارد تومان وام دادند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، میزان تسهیلات دهی بانکها در طی دو ماه نخست سال 16 درصد رشد داشته است. جدول زیر بیانگر هدف از دریافت تسهیلات پرداختی در بخش‌های اقتصادی طی 2 ماهه سال 1396 است. سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در کلیه بخش‌های اقتصادی طی 2 ماهه سال جاری مبلغ 386.4 هزار میلیارد ریال معادل 67.8 درصد کل تسهیلات پرداختی است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ 61.9 هزار میلیارد ریال معادل 19.1 درصد افزایش داشته است. سهم تسهیلات پرداختی بابت تأمین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن در 2 ماهه سال جاری معادل 164.8 هزار میلیارد ریال بوده است که حاکی از تخصیص 42.6 درصد از منابع تخصیص یافته به سرمایه درگردش کلیه بخش‌های اقتصادی (مبلغ 386.4 هزار میلیارد ریال) است.
    ملاحظه می‌شود از187.5هزارمیلیارد ریال تسهیلات پرداختی در بخش صنعت و معدن معادل 87.9 درصد آن (مبلغ 164.8 هزار میلیارد ریال) در تأمین سرمایه در گردش پرداخت شده است که بیانگر توجه و اولویت‌دهی به تأمین منابع برای این بخش توسط بانک‌ها در سال جاری است.

    همچنین تعداد 24946 فقره تسهیلات به بخش صنعت و معدن با میانگین پرداختی هر فقره 7518 میلیون ریال پرداخت شده که بیشتر از میانگین پرداختی سایر بخش‌ها می باشد. درضمن در بخش خدمات تعداد 372073 فقره تسهیلات با میانگین پرداخت هر فقره 619 میلیون ریال پرداخت شده است. گفتنی است که همچنان باید در تداوم مسیر جاری ملاحظات مربوط به کنترل تورم را نیز در نظر گرفت و همواره مراقب قدرت گرفتن پتانسیل تورمی ناشی از فشار تقاضای کل در اقتصاد نیز بود. بر این اساس ضروری است به افزایش توان مالی بانک‌ها از طریق افزایش سرمایه و بهبود کفایت سرمایه بانک‌ها، کاهش تسهیلات غیرجاری و بازگرداندن آنها به مسیر صحیح اعتباردهی بانک‌ها، افزایش بهره‌وری بانک‌ها در تامین سرمایه در گردش تولیدی، پرهیز از فشارهای مضاعف بر دارایی بانک‌ها و ترغیب بنگاه‌های تولیدی به سمت بازار سرمایه به عنوان یک ابزار مهم درتامین مالی طرح‌های اقتصادی (ایجادی) توجه ویژه‌ای کرد.

    برچسب ها