عصر خودرو

مدیر عامل بورس انرژی خبر داد؛

رشد ۷۰ درصدی ارزش معاملات بازار فرآورده‌های نفتی بورس انرژی

عصر بازار- به گفته مدیر عامل بورس انرژی، رشد ۱۷۲ درصدی حجم و ۲۶۴ درصدی ارزش معاملات در سال جاری تاکنون در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران رقم خورده است.

رشد ۷۰ درصدی ارزش معاملات بازار فرآورده‌های نفتی بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، مدیر عامل بورس انرژی از رشد 264 درصدی ارزش معاملات بازار فیزیکی بورس انرژی ایران در سه ماه اول امسال خبر داد و گفت: با گذشت 55 روز کاری از ابتدای سال تا به امروز ، بازار فیزیکی بورس انرژی ایران میزبان عرضه‌های متعدد پالایشگاهی و پتروشیمی بوده که در مجموع بالغ بر 493 هزار تن انواع فرآورده‌ها به ارزش بیش از 6 هزار و 682 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفته است.

    سید علی حسینی با اشاره به ارزش معاملات بورس انرژی در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، عنوان کرد: در دوره مشابه سال قبل تا روز 28 خرداد ماه 95 که شامل 57 روز کاری بوده است، قریب به 293 هزار تن انواع فرآورده نفتی با ارزش حدود 2 هزار و 533 میلیارد ریال مورد داد و ستد قرار گرفته است.

    به گفته وی طی سال جاری تا کنون رشد 172 درصدی حجم معاملات و 264 درصدی ارزش معاملات در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران رقم خورده است.

    حسینی افزود: از ابتدای سال 96 تاکنون 357 هزار و 162 تن انواع حامل‌های انرژی در رینگ داخلی به ارزشی بالغ بر 536،4 میلیارد ریال و 149 هزار و 626 تن انواع حامل‌های انرژی در رینگ بین‌الملل به ارزشی بالغ بر 261،2 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفته است که از منظر حجم، 70 درصد معاملات در رینگ داخلی و 30 درصد نیز در رینگ بین‌الملل بوده است.

    همچنین از لحاظ ارزش معاملات، 67 درصد مربوط به عرضه‌های رینگ داخلی و 33 درصد نیز در رینگ صادراتی بازار فیزیکی بورس انرژی ایران صورت گرفته است.

    برچسب ها