عصر خودرو

مدیرعامل قطر پترولیوم:

صادرات گاز قطر به امارات قطع نخواهد شد

عصر بازار- مدیر عامل شرکت قطر پترولیوم دو هفته پس از قطع روابط دیپلماتیک کشورهای عربی با دوحه به شبکه الجزیره گفت: با وجود اختلاف دیپلماتیک و یک بند فورس ماژور در قرارداد تامین، این شرکت عرضه گاز به امارات متحده عربی را قطع نخواهد کرد.

صادرات گاز قطر به امارات قطع نخواهد شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، سعد الکعبی، مدیر عامل قطر پترولیوم گفت: اگرچه یک بند فورس ماژور در توافق‌نامه مربوط به خط لوله گاز دلفین که میدان شمال قطر را به امارات متحده عربی متصل می‌کند وجود دارد، قطر به دلایل دیگر عرضه را متوقف نخواهد.

    وی در این مصاحبه که روز یکشنبه از شبکه الجزیره پخش شد، اظهار کرد: محاصره‌ای که ما در حال حاضر به آن مواجه هستیم یک فورس ماژور است و ما می‌توانیم خط لوله گاز را به روی امارات متحده عربی ببندیم، اما اگر گاز را قطع کنیم لطمه بزرگی به امارات متحده عربی و مردم این کشور که برادران ما محسوب می‌شوند، وارد خواهد کرد. بنابراین ما تصمیم گرفتیم گاز را قطع نکنیم.

    خط لوله گاز دلفین قطر را به امارات متحده عربی و عمان متصل می‌کند و حدود دو میلیارد فوت مکعب گاز در روز به امارات ارسال می‌کند.

    براساس گزارش رویترز، مدیر عامل شرکت ملی نفت شارجه روز یکشنبه اظهار کرده بود: انتظار ندارد جریان گاز طبیعی از قطر به امارات متحده عربی به دلیل مناقشه دیپلماتیک در منطقه مختل شود.

    برچسب ها