عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه :

سرمایه‌گذاران از بورس فراری شدند

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: کاهش بازدهی بازار سهام نسبت به بازار پول و ادامه روند رکودی کنونی، موجب فرار نقدینگی از بورس می‌شود.

سرمایه‌گذاران از بورس فراری شدند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، علی احمدی گفت: نگاهی به حجم و ارزش معاملات در روزها و هفته‌های گذشته نشان دهنده کاهش میزان معامله در بازار سرمایه است.

    این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به ایجاد رکود در این بازار اذعان داشت: کاهش بازدهی بازار سهام نسبت به بازار پول، برگزاری فصل مجامع شرکتها، عدم اعتقاد و حمایت دولت از بازار سهام، نبود چشم‌انداز روشن از برنامه‌های اقتصادی دولت دوازدهم و تداوم رکود اقتصادی از جمله عوامل اثرگذار بر تداوم این رکود در بازار سهام است.

    وی تصریح کرد: بر این اساس شرایط بورس به گونه‌ای شده است که سرمایه گذاری در بانکها سود بیشتری را نصیب سهامداران می‌کند.

    این کارشناس بازار سرمایه در خصوص تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر معاملات بورس نیز گفت: این موضوع در کوتاه مدت اثر مثبتی برای بازار سهام به همراه نخواهد داشت و در بلندمدت و با کاهش بهره تسهیلات ارائه شده به بنگاهها می‌توان شاهد اثرگذاری کاهش نرخ سود بانکی بر کلیت بازار سهام بود.

    وی با بیان این که در حال حاضر فعالان بازار سهام درگیر فصل مجامع شرکتها هستند ادامه داد: نبود چشم‌انداز مثبت از شرایط بورس موجب شده تا سرمایه گذاران برای ورود به مجامع شرکتها و کسب سود نقدی، انگیزه‌ای نداشته باشند.

    این کارشناس بازار سرمایه افزود: چالش نقدینگی شرکتهای بورسی نیز یکی دیگر از عوامل افت بازار سهام است که موجب افزایش ریسک سرمایه گذاران در بورس شده است.

    برچسب ها