عصر خودرو

با امضای تفاهم‌نامه در روز سه‌شنبه کلید می‌خورد؛

آغاز رسمی فعالیت غول نفتی ایتالیا در میدان‌های کیش و دارخوین

عصر بازار- تفاهم نامه اصولی (MOU) بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفتی انی ایتالیا در سه شنبه جاری جهت مطالعه برای توسعه میدان گازی کیش و میدان نفتی دارخوین امضا خواهد شد.

آغاز رسمی فعالیت غول نفتی ایتالیا در میدان‌های کیش و دارخوین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، میدان گازی کیش یکی از میدانهای گازی ایران است که در خلیج فارس قرار دارد. این میدان که در فاصله 30 کیلومتری شرق جزیره لاوان قرار دارد، طی لرزه‌نگاری دو بعدی در سال 1968 شناسایی شد. اولین چاه این میدان گازی در 26 می 1968توسط شرکت اسکو برای ارزیابی پتانسیل هیدروکربوری افق آسماری، گروه بنگستان، خامی و دهرم حفاری شد.

    حجم گاز درجای میدان در حالت مورد انتظار در حدود 48 تریلیون فوت مکعب با ضریب بازیافت 75 درصد و حجم میعانات گازی در جای میدان در حالت مورد انتظار در حدود 514 میلیون بشکه تخمین زده شده است.

    بر اساس این گزارش پیش از این نیز تفاهم نامه ای بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت شل برای توسعه میدان گازی کیش امضا شده بود.

    میدان نفتی دارخوین

    میدان نفتی دارخوین در استان خوزستان و در فاصله 45 کیلومتری از شمال خرمشهر و یکصد کیلومتری از جنوب اهواز قرار دارد. این میدان نفتی با حفر یک حلقه چاه اکتشافی در سال 1343 کشف شد. میزان نفت درجای این میدان بالغ بر 5 میلیارد بشکه برآورد می‌شود که 1٫3 میلیارد بشکه نفت خام آن قابل استحصال است. نفت میدان دارخوین از نوع نفت سبک با درجه API 39 است و نفت تولیدی از واحد بهره‌برداری به خطوط لوله انتقال نفت اهواز-آبادان ارسال می شود.

    مطالعه این میدان نیز پیش از این با امضای  امضای تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت سرمایه‌گذاری غدیر، بر عهده شرک سرمایه گذاری غدیر گذاشته شد.

    برچسب ها