عصر خودرو

معامله گری یا معامله کردن؟!

عصر بازار- حس خوب معامله کردن در بازارهای مختلف و در بازارهایی که سهولت انجام معامله بیشتر است و خصوصا اگر اهرم هم داشته باشد بسیار جذابتر است ناشی از یک حس درونی در افراد است که قدرت و اراده و اختیار خود را به نمایش گذاشته و شاید حس برتری خود را به بازار تحمیل نمایند .

معامله گری یا معامله کردن؟!
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، اما این نوع معامله کردن نهایتا به سود  منجر نخواهد شد و حس معامله گر بودن را در فرد القا نخواهد کرد و فقط بخش اول آن که معامله کردن است را خوب انجام میدهد و بخش دوم که دریافت نتایج پایدار از کاری که انجام میدهد می باشد را در پی نخواهد داشت. تفاوت زیادی بین این دو وجود دارد ولی اکثر افراد این دو را معادل هم میدانند.

    ذهن همیشه دنبال ساده ترین و آسانترین راه برای ارضای خواسته ای درونی است و معمولا هم در اطلاعاتی که اخیرا بدست اورده دنبال نتیجه گیری و تصمیم گیری است یا بعبارتی وزن اطلاعات هر چه جدیدتر باشند برای ذهن بیشتر و ارزشمندتر است. این روش در معامله گری یک عیب بزرگ را ایجاد میکند و ان فراموشی عمدی و یا سهوی استراتژی معاملاتی است. چیزی که ظاهرا بدون اختیار تریدر رخ میدهد و منجر به نتایج زیانباری می شود .

    جالتر اینکه پس از بررسی موقعیت در زمانی دیگر می بینیم که این موقعیت همخوانی با استراتژی ما نداشته و  صرفا یک موقعیت ضعیف و یا ناقص و یا کلا مخالف با استراتژی ما بوده است ولی هنگام ورود به موقعیت معاملاتی با اصرار و اعتماد به نفس زیاد آن موقعیت را وارد و حفظ کرده ایم تا زیانی دیگر را به نام خود ثبت کنیم. علت ان دقیقا در تنبلی ذهن برای مراجعه به استراتژی است چرا که رعایت آن قواعد نیاز به زحمت دارد ولی اخرین نشانه حاکی از صعود بازار خیلی ساده تر بدست می اید.

    عادت کنیم اگر موقعیتی را خیلی واضح می بینیم حد اقل برای یکبار شواهد مخالف ان را هم چک کنیم چون ممکن است دچار اغوای ذهنی شده باشیم و تنبلی ذهن ما را در عادت کردن به معامله کردن نگاه دارد بجای اینکه به فرایند معامله گر شدن ما کمک کند.
     

    نویسنده: سعید محمدی جزی
    برچسب ها