عصر خودرو

عراقی‌ها به کمک بورس ایران آمدند

عصر بازار: یک کارشناس بازار سرمایه گفت: انتشار خبر مربوط به رایزنی ایران با عراق در راستای از سرگرفتن صادرات سیمان به این کشور مهمترین دلیل اقبال سهامداران به نمادهای گروه سیمانی در بورس طی روزهای گذشته است.

عراقی‌ها به کمک بورس ایران آمدند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، علیرضا حمیدی گفت: به نظر می‌رسد تایید برجام در مجلس و شورای نگهبان بتواند تا حدودی موجب تغییر شرایط انتظار و احتیاط حاکم بر بورس و رفتار معامله گران شود و رفته رفته با ورود برجام به فاز اجرایی در میان مدت بتوانیم شاهد تحول در صنایع و بنگاههای تولیدی و در نتیجه بازار سهام باشیم.

    این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که در معاملات روز پایانی هفته گذشته تشکیل صف‌های خرید و افزایش قیمت در بیشتر نمادهای معاملاتی بازار نیز به همین دلیل رقم خورد افزود: یکی از این صنایع، نماد‌های مربوط به گروه سیمانی است که در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته روی خوشی به سهامداران خود نشان داد.
    وی با بیان این که صنعت سیمان در کشور تحت تاثیر رکود حاکم بر اقتصاد و نیز افت ساخت و سازها از یک سو و همچنین کسری بودجه دولت و کاهش سرمایه گذاری در پروژه های عمرانی ماههاست که حال و روز خوشی ندارد تصریح کرد: یکی از دلایل رونق نمادهای مربوط به شرکتهای سیمانی در روزهای گذشته انتشار خبر مربوط به رایزنی ایران با عراق در راستای از سرگرفتن صادرات سیمان به آن کشور به عنوان یکی از بازارهای اصلی صادرات سیمان کشور است.
    این کارشناس بازار سرمایه افزود: به همین دلیل این اتفاق موجب شد خوش بینی سهامداران به آینده این گروه بورسی قدری افزایش پیدا کند و شاهد تشکیل صف‌های خرید در بیشتر نمادهای گروه سیمانی در بورس باشیم.
    وی ادامه داد: با این وجود بنظر می رسد این اتفاق کوتاه مدت و گذرا باشد؛ چرا که از یک سو تحول خاصی در ساخت و ساز و رونق آن در میان مدت پیش بینی نمی شود و از طرفی دیگر در صورت تحقق خبر صادرات سیمان ایران به عراق وضعیت این گروه در بلندمدت با تغییر چشمگیری مواجه نخواهد شد.
    این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که کشور عراق به‌طور متوسط با واردات حدود 13 میلیون تن سیمان در روزهایی نه چندان دور یکی از بازارهای صادراتی ایران بوده است اذعان داشت: در صورتی که مذاکرات این دو کشور به از سرگیری صادرات سیمان به عراق منجر شود شاهد بهبود شرایط شرکتهای سیمانی به صورت مقطعی خواهیم بود اما در میان‌مدت تا بلند‌مدت، با توجه به ورود اروپا به بازار سیمان عراق و تلاش این کشور برای تولید سیمان از یک سو و نیز افزایش تعرفه صادرات از یک سوی دیگر و همچنین کسادی بازار ساخت و ساز در کشور نمی توان به پایداری این تغییر و روند مثبت امیدوار بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو