عصر خودرو

در میان ۱۸ بورس برتر دنیا؛

بورس تهران با بازدهی ۲.۹ درصدی، چهارمین بورس پربازده شد

عصر بازار- بازدهی بورس تهران از ابتدای سال در رتبه چهارم قرار گرفت و توانست ۱۲ رقیب دیگر را پشت سر بگذارد.

بورس تهران با بازدهی ۲.۹ درصدی، چهارمین بورس پربازده شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، با انتشار آمار بازدهی 18 بورس برتر دنیا، بورس تهران در میان رقبا توانست با بازدهی 2.9 درصدی و پس از بورس کوآلالامپور، در رتبه چهارم قرار بگیرد.

    بر اساس این گزارش، با احتساب عملکرد بازارهای جهانی در 6 ماه گذشته ، بورس استانبول با رشد 8.5 درصدی شاخص BIST100 در رتبه نخست نشست.

    رتبه دوم مشترکا به بورس هنگ کنگ و شاخص هنگ سنگ و بورس آلمان و شاخص داکس تعلق گرفت که توانستند از ابتدای سال با بازدهی 5.4 درصدی همراه شوند.

    رتبه سوم نیز به دو بورس بمبئی و شاخص BSE30 و بورس پاریس با شاخص کک تعلق گرفت که بازدهی 4.7 درصدی را در این بازه زمانی به ثبت رساندند.

    در رتبه چهارم نیز بورس تهران با شاخص TEDPIX قرار گرفت که با بازدهی 2.9 درصدی آن، از ابتدای سال، توانست 12 رقیب دیگر را پشت سر بگذارد.

    رتبه پنجم این جدول مختص به بورس کوآلالامپور و شاخص KLCI بود که با بازدهی 2.6 درصدی توانست این رتبه را به دست بیاورد.

    اما در ادامه، بورس نیویورک با شاخص اس اند پی و بازدهی 2.3 درصدی در رتبه ششم،  بورس توکیو و شاخص نیکی ژاپن با بازدهی 2.2 درصدی و شاخص داوجونز بورس نیویورک نیز با همین مقدار بازدهی توانستند تواما در رتبه هفتم جدول قرار بگیرند.

    شاخص تاپیکس در بورس توکیو بازدهی 1.9 درصدی خود را از ابتدای سال به ثبت رساند و جایگاه هشتم این جدول را به خود اختصاص داد. در حالی که در رتبه بعدی بورس آمستردام با بازدهی 0.9 درصدی ، آخرین بازدهی مثبت این جدول را به خود اختصاص داد.

    اما برخی از بازارهای جهانی نیز در این میان با بازدهی منفی همراه بودند.

    بیشترین میزان بازدهی منفی به بورس شانگهای چین و شاخص SSEC تعلق گرفت که با بازدهی منفی 3.5 درصدی کم بازده ترین بازار شد.

    پس از شانگهای، بورس دوبی با افت 1.8 درصدی بازدهی و بورس عربستان سعودی با بازدهی منفی 1.5 درصدی دیگر بازارهای منفی این جدول نام گرفتند.

    این در حالی است که، با احتساب روزهای معاملاتی از ابتدای سال تا کنون، بورس تهران بالاترین درصد روزهای مثبت را نسبت به دیگر رقبا به ثبت رسانده است.

    در این میان، شاخص کل بورس تهران 74 درصد از روزهای معاملاتی گذشته را در مدار مثبت طی کرده است و در رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

    در حالی که رتبه های بعدی به نزدک با 60 درصد روزهای مثبت معاملاتی، بورس هنگ کنگ با 59 درصد روزهای معاملاتی مثبت و بورس آلمان و شاخص داکس با 57 درصد روزهای مثبت معاملاتی در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

    برچسب ها