عصر خودرو

روز گذشته رقم خورد؛

تبعیت بازار سکه آتی از نقدی

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه روز گذشته در ابتدای هفته جاری در بورس کالای ایران به رقم ۱۳ هزار و ۹۸۶ قرارداد رسید.

تبعیت بازار سکه آتی از نقدی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، در همین حال ارزش معاملات نیز به رقم یک هزار و 868 میلیارد ریال رسید.

    در همین حال در بازار نقدی سکه، شاهد افزایش قیمت ها در بازار بودیم، به طوری که رشد اولین روز هفته، بیشترین رشد بهای سکه در سال‌جاری بود و بهای آن را به بالاترین سطح از 31 اردیبهشت‌ماه رساند. به گفته فعالان، رشد فلز گرانبهای داخلی بیشتر ناشی از افزایش تقاضای فیزیکی بود. گفته می‌شود افزایش تقاضا بیشتر ناشی از نزدیک شدن به پایان ماه مبارک رمضان است.

    دیروز سکه تمام بهار آزادی 15هزار تومان رشد کرد و به قیمت یک میلیون و 216 هزار تومان رسید. برخی از کارشناسان بازار اعتقاد دارند؛ تقاضا برای خرید سکه به‌دلیل نزدیک شدن به عید فطر بالا رفته است.

    در معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران هم پنج سر رسید، به تبعیت از بازار نقدی روندی مثبت داشتند. به طوری که قرارداد سکه آتی سررسید تیرماه سال 96 با 0.72 درصد افزایش با رقم یک میلیون و 220 هزارتومان مورد معامله قرار گرفت.

    همچنین قرارداد سکه آتی سررسید شهریور ماه با 0.51 درصد رشد با رقم یک میلیون و 247 هزار تومان داد و ستد شد.

    در همین حال قراداد آتی سکه سررسید آبان ماه نیز با رقم یک میلیون و  هزار 277 تومان خریداری شد که نسبت به آخرین روز مبادلاتی هفته قبل 0.35 درصد رشد داشته است.

    از سوی دیگر قرارداد سکه آتی تحویل دی ماه نیز با 0.49 درصد رشد با رقم یک میلیون و 312 هزارتومان مورد معامله قرار گرفت. قرارداد سکه آتی تحویل اسفندماه نیز نسبت به آخرین روز مبادلاتی هفته گذشته 0.63 درصد رشد کرد و با رقم یک میلیون و 347 تومان خریداری شد.

    برچسب ها