عصر خودرو

اقتصاد روسیه خود را برای نفت ۴۰ دلاری آماده می‌کند

عصر بازار- وزیر اقتصاد روسیه گفت: «ما آماده ایم که تا ابد با نفت ۴۰ دلار یا پایین تر زندگی کنیم.»

اقتصاد روسیه خود را برای نفت ۴۰ دلاری آماده می‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، پس از آنکه بانک مرکزی روسیه نرخ بهره سالانه در این کشور را به 9 درصد کاهش داد، الویرا نابیولینا، رئیس کل این بانک با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، با توجه به تحولات قیمتی اخیر و چشم انداز بازار نفت، بانک مرکزی روسیه همچنان قیمت نفت در سال جاری میلادی را 50 دلار پیش بینی می کند و همچنان معتقد است قیمت نفت در سال 2019-2018 میلادی به حدود 40 دلار کاهش خواهد یافت.

    به گفته رئیس کل بانک مرکزی روسیه، هرچند روند ترمیم اقتصاد روسیه تا حدودی سریعتر از انتظارات این بانک بوده، اما ریسک های تورمی میان مدت همچنان پابرجا هستند.

    وی خاطر نشان کرد، در میان مدت «با توجه به آشفتگی در قیمت نفت، وضعیت اقتصادی خارجی احتمالا بی ثبات باقی خواهد ماند. ما احتمال رشد تولید نفت آمریکا و دیگر کشورهایی که عضو توافق کاهش تولی نیستند را دور از ذهن نمی دانیم. ریسک های قسمت تقاضا نیز سر جای خود هستند. این ریسک ها ناشی از کاهش احتمالی رشد اقتصادی چین و توسعه فن آوری های افزایش دهنده راندمان مصرف انرژی و منابع انرژی جایگزین هستند.»

    نابیولینا افزود: «ما همچنان فرضمان این است که قیمت نفت در سال 19-2018 به حدود 40 دلار کاهش خواهد یافت. با توجه به اینکه اقتصاد روسیه تا حد زیادی خود را با قیمت های پایین نفت وفق داده است، ما انتظار نداریم که این افت قیمت تاثیر قابل توجهی بر رشد اقتصادی مان بگذارد.»

    آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه هفته گذشته گفته بود، مسکو خود را با قیمت های پایین نفت برای مدتی طولانی وفق داده و بودجه امسال این کشور بالاترین سطح از مقاومت را در برابر نوسانات قیمت نفت در طی 9 سال گذشته خواهد داشت.

    ماکسیم اورشکین، وزیر اقتصاد روسیه نیز گفته: «ما آماده ایم که تا ابد با نفت 40 دلار یا پایین تر زندگی کنیم.»

    برچسب ها