عصر خودرو

معاون حجتی خبر داد؛

خرید تضمینی گندم به ۴میلیون تن رسید

عصر بازار- مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، از خرید ۴میلیون تن گندم با قیمت تضمینی در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر، ۲۵ استان وارد عملیات اجرایی خرید تضمینی گندم شده اند.

خرید تضمینی گندم به ۴میلیون تن رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، یزدان سیف گفت: از نیمه فروردین ماه سالجاری که خرید تضمینی گندم در مناطق جنوبی استانهای کرمان و سیستان و بلوچستان شروع شد تا صبح امروز بیش از 4 میلیون تن گندم تولید داخلی از کشاورزان خریداری کرده ایم.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: هم اکنون در 25 استان کشور عملیات خرید جریان دارد و خرید تضمینی گندم در استان خوزستان روزهای پایانی خود را سپری می کند.

    معاون وزیر جهادکشاورزی بیشترین مقدار گندم خریداری شده را مربوط به استان خوزستان با 1میلیون 342 هزار تن دانست و اظهارکرد: پس از خوزستان، استان های گلستان با 950 هزارتن، فارس با 505 هزارتن و کرمان با 200 هزار تن در رتبه های دوم تا چهارم خرید کشور قرار دارند.

    سیف با اشاره به اینکه عملیات خرید در بسیاری از استان ها با تأخیر آغاز شده است، از عزم و آمادگی بالای مراکز خرید شرکت بازرگانی دولتی ایران و مباشرین برای تحویل گیری و خرید گندم تولیدی کشاورزان در سراسر کشور خبر داد.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه حدود 50 درصد از مطالبات گندمکاران پرداخت شده، تاکید کرد: تمام سعی و تلاش دولت، سازمان برنامه و بودجه کشور و شرکت بازرگانی دولتی ایران بر این است که با تامین اعتبارات مورد نیاز، حاصل دسترنج کشاورزان عزیز به موقع و در زمان معقول و مناسب پرداخت شود.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی، همچنین از رشد حدود 2 برابری تولید دانه روغنی کلزا و خرید حدود120هزار تن از این محصول در سالجاری تاکنون خبر داد.

    وی تأکید کرد: خرید تضمینی مناسب و مورد قبول کلزای تولیدی توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران در سال گذشته، که رضایت حداکثری کلزاکاران را درپی داشت، همراه با بکاربستن سیاستها و برنامه ریزی های جدید مبتنی بر افزایش تولید توسط وزارت جهاد کشاورزی در زمینه افزایش سطح زیر کشت کلزا و استفاده از بذرهای اصلاح شده و همچنین انجام اقدامات ترویج و به زراعی، موجب گردید تا امسال شاهد افزایش 100درصدی تولید این محصول استراتژیک در کشور باشیم.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، با اشاره به خرید 67 هزارتن کلزا در پایان فصل سال گذشته، اظهار کرد: قیمت تضمینی 2783 تومانی هرکیلو کلزا  نیز عامل مهمی در زمینه افزایش تولید این محصول درسالجاری می باشد.

    سیف، استان گلستان را با خرید 49 هزارتن به عنوان استان پیشرو در خرید کلزا اعلام و اظهار کرد: استانهای خوزستان، مازندران، فارس و اردبیل، به ترتیب با خرید مقادیر 18945 تن،18780 تن، 9625 تن و 6000 تن، چهار استان دیگری هستند که تاکنون بیشترین خرید کلزا را انجام داده اند.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران همچنین پرداخت مطالبات کلزا کاران را تقریبا به موقع برشمرد و اعلام کرد: ارزش کل کلزاری خریداری شده حدود 300میلیارد تومان است که تاکنون مبلغ 237میلیارد تومان معادل 75 درصد بهای کلزای خریداری شده به فروشندگان پرداخت شده است.

    برچسب ها