عصر خودرو

دولت باید اعتماد را به بازارسرمایه بازگرداند

رشد بورس در گرو شفاف شدن سیاست‌های اقتصادی است

عصر بازار: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باید دولت اعتماد را به بازار سرمایه بازگرداند. درحال حاضر این بازار به حمایت نیاز دارد و باید شفافیت در این بازار حاکم شود.

رشد بورس در گرو شفاف شدن سیاست‌های اقتصادی است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، محسن صرامی فروشانی درباره وضعیت رکودی بازارسهام اظهار کرد: باید دولت اعتماد را به بازار سرمایه بازگرداند. درحال حاضر این بازار به حمایت نیاز دارد و باید شفافیت در این بازار حاکم شود.

    این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: بورس نباید به حیات خلوت عده‌ای تبدیل شود و براساس اطلاعات نهانی این افراد خرید و فروش کنند و باعث شوند سرمایه‌های مردمی از بین برود.

    او تاکید کرد: دولت باید سیاست‌های اقتصادی خود در جهت بازارپایه محور شدن اصلاح کند. اگر می‌‌‌خواهیم بار تامین مالی از طریق بانک‌ها را سبک کنیم و بنگاههای اقتصادی را به سمت بازار سرمایه سوق دهیم باید سیاست‌های اقتصادی نیز در همین جهت برنامه ریزی شوند.

    این نمایند مجلس از دولت خواست تا بازنگری بر روند خصوصی سازی هایی که تاکنون انجام شده است، داشته باشد. چراکه بسیاری از کارخانه ها، بنگاه ها و شرکت ها به رد دیون واگذار شده‌اند اما بلاتکلیف هستند.

    او تصریح کرد: وقتی ابهامات مدیریتی در صنایع و شرکت‌ها وجود دارد چگونه انتظار داریم آنها زیان ندهند؟

    صرامی فروشانی ادامه داد: همانطور که مشاهده کردیم حصول توافق هسته‌ای هم نتوانسته رونق پایدار در بازار سرمایه ایجاد کند. شاید یک تا دو روز بازار با انتشار سیاسی مثبت رشد می‌کند اما وقتی گزارش‌های شرکت‌ها نامطلوب هستند طبیعی است که این روند پایدار نماند.

    این نماینده مجلس تاکید دارد: دولت باید در این زمینه به طور جدی ورود کند و برنامه‌های خود را به طور شفاف اعلام کند.

    این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد سیاست‌های خروج از رکود دولت و رفع موانع تولید متناسب هستند اما باید در میدان عمل به درستی اجرایی شوند تا شاهد خروج از رکود و رشد صنایع و کارخانه‌های کشور باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها