عصر خودرو

مدیرعامل بانک توسعه صادرات:

ارتقا ظرفیت صنعت بیمه با ورود کت باندها به بورس

عصر بازار- مدیرعامل بانک توسعه صادرات با بیان اینکه در بازار سرمایه ریسک پذیری و ریسک گریزی وجود دارد، تاکید کرد: تبدیل ریسک های بیمه ای به اوراق بهادار را یک ضرورت می دانم.

ارتقا ظرفیت صنعت بیمه با ورود کت باندها به بورس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا، علی صالح آبادی درباره طرح بیمه مرکزی برای راه اندازی کت باندها (اوراق بهادار مرتبط با بیمه) در بازار سرمایه گفت: متاسفانه در حال حاضر اوراق بیمه ای در بازار سرمایه کشور وجود ندارد و  تا کنون بحث تبدیل ریسک های بیمه ای به اوراق بهادار عملیاتی نشده است.

    عبدالناصر همتی رئیس کل بیمه مرکزی اواخر سال گذشته از در دست مطالعه بودن طرحی در پژوهشکده بیمه خبر داد که براساس آن کت باندها به ویژه برای بیمه های زندگی در بازار سرمایه راه اندازی خواهد شد.

    رئیس اسبق سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: همان طور که مردم در بازار سرمایه، سهام یا اوراق بدهی را به شکل معمول خود خریدای می کنند، این بازار می تواند بازاری برای انتقال ریسک هم باشد زیرا در این بازار هم ریسک پذیری و هم ریسک گریزی وجود دارند.

    مدیرعامل بانک توسعه صادرات یکی از مزیت های مهم بازار سرمایه را دورهم جمع کردن اقشار مختلف مردم عنوان کرد و ادامه داد: در بازار سرمایه ریسک را می توان از قشری به قشر دیگر با هزینه و قیمت آن منتقل کرد زیرا بالاخره و در نهایت هر ریسک قیمت خود را دارد.

    وی درباره اینکه راه اندازی کت باندها تا چه اندازه می تواند به عمق دهی به اوراق بدهی و سرمایه کمک کند، افزود: حتما این موضوع می تواند به عمق دهی به بازار سرمایه کمک کرده و صنعت بیمه را یاری دهد.

    صالح آبادی توضیح داد که در حال حاضر شرکت های بیمه ای محدودی (شرکت های بیمه اتکایی) ریسک دیگر شرکت های بیمه را می پذیرند ولی با راه اندازی کت باندها، ریسک شرکت های بیمه می تواند با سرمایه گذاران ریسک پذیر بازار سرمایه تقسیم شود.

    رئیس اسبق سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد که راه اندازی کت باندها به طور قطع ظرفیت صنعت بیمه را ارتقا خواهد داد.

    برچسب ها