عصر خودرو

به منظور افزایش توان اقتصادی؛

روسیه نرخ بهره بانکی را دوباره کاهش داد

عصر بازار- بانک مرکزی روسیه به منظور رونق بخشیدن به اقتصاد این کشور، نرخ سود بانکی را به ۹ درصد کاهش داد.

روسیه نرخ بهره بانکی را دوباره کاهش داد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، بانک مرکزی روسیه اعلام کرد: نرخ بهره بانکی این کشور را از 9.25 درصد به 9 درصد کاهش داده است و این اقدام در جهت تقویت آرام اقتصاد این کشور است.

    این در حالی است که کاهش فعلی نرخ بهره بانکی روسیه، نیم واحد در مقایسه با نرخ سود بانکی اعمال شده و در اواخر آوریل سال جاری میلادی، روند نزولی به خود گرفته است.

    همچنین بانک مرکزی روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: نرخ تورم نزدیک به رقم از پیش هدفگذاری شده است؛ ضمن اینکه فعالیت اقتصادی در این کشور در حال رونق گرفتن است و اجرای سیاست پولی برای کنترل تورم، به آرامی تداوم خواهد داشت. 

    بر همین اساس، نرخ تورم سالانه روسیه در ماه گذشته میلادی یعنی می، 4.1 درصد اعلام شد؛ البته هدفگذاری دولت تورم 4 درصد است که به آن سمت در حال پیش رفتن است.

    بر پایه این گزارش، تولید ناخالص داخلی روسیه در سه ماه نخست سال جاری میلادی به 5 دهم درصد افزایش پیدا کرد؛ به نحوی که این کشور در حال خارج شدن از بحران اقتصادی شکل‌گرفته از سال 2014 میلادی یعنی همزمان با کاهش جهانی قیمت نفت و اعمال تحریم های بین المللی است.

    دولت روسیه انتظار دارد که رشد اقتصادی این کشور در سال 2017 میلادی به 2 درصد افزایش پیدا کند. 

    البته بانک مرکزی روسیه، پیش بینی خود از قیمت نفت را در سال جاری میلادی 50 دلار در هر بشکه اعلام کرده و بر این باور است که بهای نفت در سال 2018 و 2019 میلادی به 40 دلار در هر بشکه کاهش یابد.

    برچسب ها