عصر خودرو

طلا بهترین گزینه برای سرمایه گذاری

عصر بازار- جیم یوریو تحلیلگر برجسته موسسه تی جی ام گفت: اگر شما قصد سرمایه گذاری بلندمدت دارید، طلا بهترین گزینه خواهد بود. به نظر من طلا در بلندمدت یک مسیر کاملا صعودی خواهد داشت. لحن بیانیه نشست اخیر فدرال رزرو تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار داشته است.

طلا بهترین گزینه برای سرمایه گذاری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بنکر، وی در ادامه تاکید کرد: قیمت جهانی طلا به پایین ترین سطح خود در 3 هفته اخیر رسیده که این مساله به علت افزایش ارزش دلار پس از تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره بوده است.

    این تحلیلگر اقتصادی تصریح کرد: تجزیه و تحلیل آمارها نشان می دهد که قیمت طلا در ماه ژوئن معمولا با نوسانات زیادی روبرو می شود ولی به نظر من قیمت طلا طی ماه های آینده وارد یک روند صعودی بلندمدت خواهد شد.
    فدرال رزرو آمریکا از وقوع بحران مالی در سال 2007 میلادی تاکنون 4 بار نرخ بهره را افزایش داده و به 1.25 درصد رسانده است.
    در حالی که نرخ تورم آمریکا کاهش یافته و در 5 سال گذشته همواره پایین تر از هدف 2 درصدی فدرال رزرو بوده ولی جانت یلن در نشست اخیر بانک مرکزی آمریکا، لحن تندتری نسبت به گذشته داشته و این مساله گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره در ماه های آینده را بیشتر کرده است.
    وی افزود: اگر طلا بتواند در کوتاه مدت بالاتر از سطح 1235 دلار تثبیت شود، می توان نسبت به عملکرد مثبت آن در بلندمدت امیدوار باشیم. تنها نگرانی من این است که سطح حمایتی 1230 دلاری در شرایط کنونی شکسته شود. در این صورت قیمت طلا به سرعت تا سطح 1200 دلاری پیش خواهد رفت.
    وی پیش بینی کرد: اگر نرخ تورم آمریکا طی ماه های آینده افزایش پیدا نکند، فدرال رزرو نخواهد توانست عادی سازی سیاست های پولی و افزایش نرخ بهره را دنبال کند.
    به نوشته طلا،به نظر  می رسد نوسانات ارزش دلار آمریکا و انتشار آمارهای مهم اقتصادی این کشور و منطقه یورو طی روزهای آینده تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظعور و در حال توسعه نیز عامل مهمی در تعیین قیمت جهانی طلا خواهد بود.

    برچسب ها