عصر خودرو

به منظور رشد بیشتر اقتصادی؛

چین محدودیت سرمایه گذاری در مناطق آزاد تجاری خود را برطرف کرد

عصر بازار- چینی‌ها به منظور تسریع بخشیدن به رشد اقتصادی خود، برخی محدودیت‌های سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در مناطق آزاد تجاری خود را برطرف کردند.

چین محدودیت سرمایه گذاری در مناطق آزاد تجاری خود را برطرف کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، چین به منظور رونق بخشیدن به اقتصاد خود، یکسری محدودیت های مرتبط با سرمایه گذاری خارجی در مناطق آزاد تجاری را در این کشور برطرف کرد.

    در همین حال، رفع محدودیت های انجام گرفته در 27 مقوله و در 8 حوزه از قبیل معدن، تولید و بانکداری است که پیش از این، مانع از سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این کشور می‌شد.   

    بر همین اساس در بخش تولید، شرکت های خارجی مجاز به تولید تجهیزات ریلی هستند؛ این در حالی است که پیش از این باید با همکاری شرکت های چینی و از طریق سرمایه گذاری مشترک در این بخش این کار را انجام می دادند. 

    همچنین محدودیت های سرمایه گذاری مستقیم خارجی در مورد شرکت های غیرچینی تولید کننده اتومبیل های برقی و محصولات مرتبط با آن نیز برداشته شده است. 

    در حوزه فاینانس از این پس، بانک های خارجی مجاز به پذیره نویسی اوراق بهادار دولتی هستند و دیگر نیازی به معطل ماندن این بانک ها برای یک دوره خاص به منظور عرضه خدمات یوآن نیست. 

    در حال حاضر قوانین جدید سرمایه گذاری مستقیم خارجی، فقط در مناطق آزاد تجاری چین اعمال می شود؛ البته رشد اقتصادی چین در سال گذشته میلادی به 6.9 درصد تنزل یافت و دولت این کشور پیش بینی خود از رشد اقتصادی چین را در سال جاری میلادی به 6.5 درصد کاهش داده است.

    بر پایه این گزارش، فهرست اولیه منع محدودیت های سرمایه گذاری در چین، اولین بار در سال 2013 میلادی تدوین گردید که شامل 190 مقوله می شد و در سال 2014 میلادی، این رقم به 139 و در سال 2014 میلادی به 122 مورد کاهش یافت و در حال حاضر همچنان 95 مقوله دیگر برای برطرف کردن محدودیت سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این فهرست وجود دارد.

    برچسب ها