عصر خودرو

چه عواملی وضع بنگاه‌ها در بورس را بهتر می کند؟

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه گفت:حجم معاملات در بازار سرمایه، افزایش قیمت و انتظارات مثبت نسبت به عملکرد دولت می‌تواند وضع بنگاه‌ها در بورس را بهتر کند.

چه عواملی وضع بنگاه‌ها در بورس را بهتر می کند؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد صفری با شاره به پایین حجم معاملات در بازار سرمایه اظهارداشت: انتظار می‌رود که بعد از برگزاری انتخابات، حضور بنگاه‌ها در بورس بیشتر دیده شود .

    این کارشناس بازار سرمایه گفت:حجم معاملات در بازار سرمایه، افزایش قیمت و انتظارات مثبت نسبت به عملکرد دولت می‌تواند وضع بنگاه‌ها در بورس را بهتر کند.

    وی در ادامه با اشاره به برگزاری مجامع در تیرماه و اینکه گزارش سه ماه قبل از مجامع هنوز اعلام نشده است، عنوان کرد: بنگاه‌های پذیرفته شده دربورس به نظر می‌رسد که عملیاتی و تولید سود دارند، اما هنوز مشخص نیست که چه اتفاقی برای خرید آن صورت می گیرد.

    صفری با اشاره به مشکلاتی که اخیرا برای توقف و بازگشایی نماد‌ها صورت گرفته تصریح کرد: متاسفانه برای بنگاه‌ها و موسسات اعتباری این امر موجب چالش شده است، چرا که ذی نفعان با مقاومت درون سازمانی و برون سازمانی در بورس مواجه شدند.

    توقف طولانی مدت بانک‌ها دلسردی سهامداران را موجب می‌شود

    مهدی طحانی با اشاره به توقف طولانی مدت نمادهای بانکی اظهار داشت: یکی از نقاط قوت در توقف این نمادها، نقدشوندگی است، اما تجربه نشان داده که بازگشایی نماد‌ها بهتر از نمادهای بسته است و می‌تواند نگرانی‌ها را به حداقل برساند.

    طحانی یادآور شد: این نگرانی‌ها تنها برای مدت کوتاهی ادامه خواهد داشت، این در حالی است که بازگشایی نمادهای بانکی، مانع از فشار فروش در دیگر نماد‌ها خواهد شد.

    برچسب ها