عصر خودرو

بانک ملی ایران صاحب صندوق سرمایه گذاری شد

عصر بازار- صندوق سرمایه گذاری اعتماد کارگزاری بانک ملی ایران با هدف جذب نقدینگی و هدایت آن به سمت بازار سرمایه با نرخ سود ۱۸ درصدی برای سپرده گذاران افتتاح شد.

بانک ملی ایران صاحب صندوق سرمایه گذاری شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در آیینی که به همین مناسبت امروز (شنبه) برگزار شد گفت: نرخ 18 درصد سود در نظر گرفته شده برای این صندوق در بازار مالی کنونی جذابیت دارد.
    ناصر شاهباز افزود: با تلاش یک ساله هیات مدیره، این صندوق در کارگزاری بانک ملی ایران ایجاد شد که اقدام مهمی به شمار می رود.
    شاهباز ابراز امیدواری کرد آغاز به کار این صندوق به جذب منابع جدید بینجامد.
    مدیرعامل کارگزاری بانک ملی ایران نیز در این آیین اعلام کرد راه اندازی این صندوق، بانک را در جریان تکمیل خدماتش یک پله به هدف نزدیک تر کرد.
    «محمدحسن ابراهیمی» گفت: پیش از این کارگزاری بانک ملی ایران مجبور بود از خدمات سایر صندوق ها برای عملیات خود استفاده کند ولی خوشبختانه با راه اندازی این صندوق، همه امور این بخش توسط کارگزاری بانک انجام می شود.
    وی اضافه کرد: نرخ سود همه صندوق های موجود در بازار حدود 18 تا 20 درصد است و صندوق سرمایه گذاری اعتماد نیز نرخ 18 درصد را تضمین می کند اما اگر عملکرد سیستم خوب باشد، می توانیم سود بیشتری نیز تخصیص دهیم.
    از امروز پذیره نویسی صندوق اعتماد کارگزاری بانک ملی ایران به مدت 6 روز و همزمان در 101 شعبه منتخب بانک ملی ایران آغاز شد؛ این پذیره نویسی در مرحله نخست به میزان یک هزار میلیارد ریال است.
    سرمایه گذاران می توانند با اهداف بلند، میان و کوتاه مدت به سرمایه گذاری در این صندوق بپردازند؛ بهای هر واحد پذیره نویسی یک میلیون ریال است. این صندوق برای نخستین بار در بانک ملی ایران شکل می گیرد و این بانک، ضمانت صندوق را بر عهده دارد.
    صندوق های سرمایه گذاری نوعی از نهاد سرمایه گذاری به حساب می آید که موجودی خود را در ترکیبی از اوراق بهادار شامل سهام، اوراق قرضه، ابزارهای کوتاه مدت بازار پول و دیگر دارایی ها سرمایه گذاری می کند.
    صندوق های سرمایه گذاری در ایران به پشتوانه قانون بازار اوراق بهادار مصوب سال 1384 مجلس شورای اسلامی و با الهام از تجارب جهانی شکل گرفته اند تا بر رونق بورس بیفزایند.
    دایره فعالیت این صندوق ها با تصویب قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید توسعه یافت و از سرمایه گذاری در اوراق بهادار به موضوع فعالیت مصوب صندوق گسترش داده شد به گونه ای که صندوق ها می توانند منابع حاصل از انتشار گواهی سرمایه گذاری را در موضوع فعالیت مصوب خود سرمایه گذاری کنند.
    امروز صندوق ها از نظر ترکیب دارایی‌ها به سه دسته «در سهام»، «در اوراق بهادار با درآمد ثابت» و «مختلط» تقسیم می‌شوند.
    توسعه فعالیت صندوق ها در بورس در سال های گذشته موجب شد بانک ها نیز در کنار تاسیس و فعالیت کارگزاری ها، به تاسیس صندوق های سرمایه گذاری همت گمارند.
    امروز فهرست بلندی از صندوق های سرمایه گذاری در بورس دیده می شود که بانک ها یا کارگزاری های وابسته به آنها تاسیس کرده اند و ضمانت نقدشوندگی آن را برعهده دارند.

    برچسب ها