عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی مس خبر داد :

جزئیات توقف ۶ طرح غیر اقتصادی شرکت ملی مس

عصر بازار: سرمایه مورد نیاز برای اجرایی سازی پروژه های متوقف شده بیش از ۲۰۹۰ میلیون یورو بوده است که توقف احداث کارخانه ذوب و اسید مس سونگون یکی از این پروژه ها بود.

جزئیات توقف ۶ طرح غیر اقتصادی شرکت ملی مس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، احمد مرادعلیزاده در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی در خصوص پروژه های غیر سود آور ملی مس انجام داده اید؟ اظهار داشت : در خصوص اقتصادی یا غیر اقتصادی بودن پروژه های شرکت مس در شرایط کنونی، اقدامات کارشناسی و فنی دقیقی صورت گرفته است و پس از بررسی گزارش ها، از یک سو شش طرح غیر اقتصادی شناسائی و متوقف شدند و از سوی دیگر فعالیت 3 پروژه تا تکمیل مطالعات مربوطه متوقف شدند.

    وی با اشاره به پروژه های متوقف شده شرکت ملی مس ادامه داد: سرمایه مورد نیاز برای اجرایی سازی پروژه های متوقف شده بیش از 2090 میلیون یورو بوده است که توقف احداث کارخانه ذوب و اسید مس سونگون یکی از این پروژه ها بود.

    مراد علیزاده در مورد توقف احداث کارخانه ذوب و اسید مس سونگون گفت: این طرح از یک سو به دلیل هزینه بالای ذوب و نداشتن صرفه اقتصادی و از سوی دیگر به دلیل ایجاد آلایندگی های زیست محیطی متوقف شد ضمن اینکه سطح پیشرفت پروژه ذوب درحد تهیه مطالعات اولیه بود بنابراین با کارشناسی های دقیق و فنی که صورت گرفت قرار شد از روش هیدورمتالورژی تبدیل کانس به کاتد بجای پروژه ذوب در سونگون استفاده شود.

    وی خاطر نشان کرد: اما مطالعات تکمیلی در خصوص فاز 3 طرح تغلیظ مس سرنگون در راستای تعیین تکلیف معدن سرنگون و امکان سنجی آن به جهت توسعه تا پایان سال جاری ادامه دارد.

    مراد علیزاده ادامه داد: همچنین طرح احداث کارخانه پالایشگاه مس سونگون ، معدن و کارخانه تغلیظ نوچون ، فاز 3 تغلیظ مس سرچشمه ،فاز 2 تغلیظ مس میدوک  به دلیل غیر اقتصادی بودن متوقف شدند .

    مدیرعامل شرکت ملی مس با اشاره به جزئیات توقف فعالیت 3 طرح تا تکمیل مطالعات نیز گفت : تجهیز و بهره برداری ازمعادن هفت چشمه، مسجد داغی وکهنگ اصفهان ، احداث کارخانجات فلوتاسیون سرباره مس سرچشمه و احداث کارخانجات کود شیمیایی مس سرچشمه 3 طرحی هستند که تا تکمیل مطالعات متوقف هستند.

    وی تصریح کرد: پس از برنامه ریزی ها و بازنگری های صورت گرفته در زمینه طرحهای توسعه ای در راستای دستیابی به تولید سالانه 400 هزار تن مس محتوا توقف 6 پروژه غیر اقتصادی تا تکمیل مطالعات ادامه دارد .

    مراد علیزاده خاطر نشان کرد: تغییرشرایط اجرائی پروژه معادن تفت یزد و توقف موقت تا تعیین تکلیف مسائل اعلام شده از قبیل مجوز محیط زیست، موارد تملک و رفع موانع معارضین و تمرکز برروی فعالیتهای سودآور و مورد نیاز مبرم شرکت در دستور برنامه های شرکت میل مس است .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها