عصر خودرو

بازسازی کامل پالایشگاه ویران شده بعد از دوسال

عصر بازار- شرکت پاکستانی Byco Industries پالایشگاهی که در اکتبر سال ۲۰۱۵ پس از وقوع یک آتش سوزی تعطیل شده بود را در ژوییه راه اندازی خواهد کرد.

بازسازی کامل پالایشگاه ویران شده بعد از دوسال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، مدیرعامل Byco به بلومبرگ گفت: انتظار می‌رود این پالایشگاه ظرف سه ماه آینده تولیدش را به 85 هزار بشکه در روز نفت فرآوری شده افزایش دهد.

    پیش بینی می‌شود تقاضای پاکستان برای سوخت 7 تا 10 درصد از زمان جاری تا سال 2020 رشد کند.

    پاکستان در حال حاضر یکی از پایین‌ترین سرانه‌های مصرف نفت را دارد اما با توسعه اقتصادی، تقاضای این کشور برای نفت هم جهش خواهد یافت.

    طبق آمار کمیته مشاوره شرکتهای نفت پاکستانی، تقاضای نفت پاکستان در فاصله ژوییه سال 2016 تا فوریه سال 2017 به میزان 13 درصد رشد کرد.

    فروش بنزین در مدت مذکور بر مبنای سال به سال، 20 درصد و مصرف دیزل 15 درصد رشد کرد. قیمت پایین فرآورده‌های نفتی، اقتصاد رو به رشد، سرمایه گذاری خارجی و ثبات سیاسی بیشتر، عوامل تاثیرگذار در تقاضای فزاینده برای نفت در پاکستان بوده اند. انتظار می‌رود در سه سال آینده، تقاضا برای فرآورده‌های نفتی به دلیل درآمد سرانه رو به رشد، رشد فروش خودرو و سرمایه گذاری خارجی بالاتر، رشد بیشتری پیدا کند.

    اقتصاد پاکستان در سال 2016 به میزان 4.2 درصد رشد کرد. صندوق بین المللی پول انتظار دارد تولید ناخالص داخلی واقعی در سال جاری به میزان 5 درصد و در سال آینده به میزان 5.2 درصد رشد کند.

    برچسب ها