عصر خودرو

هندی ها به دنبال حل مشکلات بانکی با ایران

عصر بازار- وزارت بازرگانی هند به دنبال برقراری روابط بانکی با ایران برای معاملات دلاری است. این وزارتخانه همچنین گام هایی را برای گشایش کانال های بانکی هندی در کشورهایی که دارای همکاری های بانکی با ایران هستند برداشته است.

هندی ها به دنبال حل مشکلات بانکی با ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، وزارتخانه های بازرگانی و خدمات مالی هند تصمیم گرفتند با تشکیل کارگروهی مشترک مشکلات صادر کنندگان هندی از جمله در زمینه پرداخت ها از طریق اشخاص ثالث را حل و فصل کنند.

    صادر کنندگان کالاهای هندی به ویژه به کشورهایی نظیر ایران، سودان، زیمبابوه، عراق و کنگو برای صدور کالا به این کشورها با برخی مشکلات بانکی مواجه هستند.

    به موجب ساز و کار پرداخت از طریق اشخاص ثالث، به طور مثال شرکت های هندی که به آفریقا کالا صدر کرده اند، پول خود را از دوبی، سنگاپور، هنگ کنگ و لندن دریافت می کنند.

    صادرات کالا از هند به کشورهایی نظیر سودان که در فهرست تحریم های اداره کنترل دارایی های خارجی خزانه داری آمریکا قرار دارند نیز با مقاومت بانک هایی مواجه می شود که به دلیل نگرانی از تحریم های آمریکا تمایلی به تسهیل این معاملات ندارند.

    یک مقام هندی در این باره گفت: «همچنین چند مشکل بانکی در خصوص مسائل مرتبط با ایران وجود دارد که نیازمند یافتن راه حل است، زیرا پتانسیل صادراتی بالایی در بازار ایران وجود دارد.»

    این گزارش حاکی است، وزارت بازرگانی هند به دنبال برقراری روابط بانکی با ایران برای معاملات دلاری است. این وزارتخانه همچنین گام هایی را برای گشایش کانال های بانکی هندی در کشورهایی که دارای همکاری های بانکی با ایران هستند برداشته است.

    برچسب ها