عصر خودرو

نخستین محموله صادراتی گندم ایران از فارس به عمان ارسال شد

عصر بازار- ارسال نخستین محموله ۳۵ هزار تنی صادراتی گندم کشور از استان فارس توسط شرکت آردخوشه فارس به کشور عمان برگ زرینی بر افتخارآفرینی‌های مردم این استان پهناور افزود.

نخستین محموله صادراتی گندم ایران از فارس به عمان ارسال شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از  تسنیم ، وقتی از صادرات نام می‌بریم، در واقع رونق اقتصاد است.  زمانی که صادرات انجام می‌شود، ‌رشد اقتصادی به دنبال دارد و زمانی که کالاهای استراتژیک را صادر می‌کنیم، می‌توانیم نشانه‌های پرمعناتری از تغییر و تحولات دریافت کنیم. یکی از این موضوع‌های مهم و تاثیرگذار نیز صادرات گندم برای نخستین بار به عمان است.

    صادراتی که کارشناسان اقتصادی معتقدند با تداوم سیاست‌های حمایتی دولت و رعایت اصول فنی و مهندسی در کشت، داشت و برداشت توسط کشاورزان، با آن ایران می تواند صادرکننده گندم و فرآورده‌های آن باشد.

    استان فارس یکی از استان‌های مهم در تولید گندم است، استانی که به طور متوسط سالانه یک‌میلیون تن گندم در آن تولید می‌شود که نیمی از آن در استان مصرف و بقیه به دیگر استان‌ها ارسال می‌شود. به گفته مدیرکل تعاون روستایی استان فارس، امسال نیز با توجه به بارش‌های مناسب تولید گندم در این استان با افرایش 15 تا 20 درصدی روبه‌رو بوده است و به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود خرید تضمینی نیز نسبت به سال گذشته 15 تا 20 درصد افزایش یابد. خرید گندمی که این روزها رنگ صادرات به خود گرفته و توسط شرکت آرد خوشه فارس از طریق بورس وارد بازار جهانی شده و برای شیراز، استان فارس و میهن عزیزمان ایران اسلامی افتخارآفرین شده است.

    کشتی یکی از مهم‌ترین چالش‌های صادراتی گندم

    مدیرعامل شرکت آرد خوشه فارس  اظهار داشت: شرکت آرد خوشه فارس در راستای تحقق اهداف دولت جمهوری اسلامی ایران در مورد حضور کشورمان در بازارهای بین‌المللی با داشتن تجربه‌های قبل در زمینه صادرات موفق به ارسال نخستین محموله صادراتی گندم پس از سال‌ها انتظار شد.

    مهرزاد جمشیدی تصریح کرد: این شرکت علاوه بر صادرات گندم به عمان به چهار شهر عراق از جمله بصره، بغداد، کربلا و نجف نیز به صورت روزانه آرد صادر می‌کند.

    وی با بیان اینکه در مسیر اجرای پروژه ملی صادرات گندم به عمان، چالش‌های بسیار زیادی وجود داشت گفت: از جمله مهم‌ترین این چالش‌ها وجود آفت انباری و آفت بالای گندم‌های ایران بود که با  نظارت بر روی کیفیت گندم های ارسالی با همکاری شرکت غله و بازرگانی دولتی منطقه سه و چهار این چالش به خوبی مدیریت شد .

    این فعال اقتصادی همچنین یکی از بزرگترین چالش‌ها را کشتی عنوان کرد و گفت: متاسفانه برخی مسائل و مشکلات در مورد کشتی‌های منتخب سبب تعویض کشتی‌ها برای سه بار شد که این امر نیز سبب تاخیر در ارسال محموله و نارضایتی خریدار شد اما در نهایت با همت همگان محموله 35 هزار تنی گندم 22 خردادماه 96 برای ارسال به عمان بارگیری و پس از انجام تشریفات لازم صبح روز بعد آن از بندرامام خمینی(ره) به سمت عمان ترک کرد.

    جمشیدی گفت: شرکت آرد خوشه فارس (سهامی خاص) در سال 1354 فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت به منظور افزایش توان تولیدی خود با نصب ماشین آلات جدید در چند مرحله اقدام به افزایش ظرفیت تولید تا 250 هزار تن در سال کرده است.

    وی بیان کرد: این شرکت در حال حاضر با 150 نفر کارمند و با بیش از 40 سال سابقه در تولید انواع آرد بالغ بر 35 نوع جایگاه ویژه ای را در تهیه و تامین آرد مرغوب با کیفیتی برتر کسب کرده و سبب جلب رضایت مشتریان و مصرف‌کنندگان عمومی آرد قرار گرفته است.

    مدیرعامل شرکت آرد خوشه فارس تصریح کرد: این شرکت با استفاده از گندم نمونه استان فارس و همچنین گندم مرغوب سایر کشورها از قبیل استرالیا، قزاقستان، روسیه، و با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته در واحد تولید خود همواره پرچم‌دار کیفیت مشتری مداری، جلب رضایت مصرف‌کنندگان بوده و با تنوع‌سازی در محصولات آن را به 24 استان کشور ارسال می‌کند.

    برچسب ها