عصر خودرو

نقش کشورهای حوزه خلیج فارس و آژانس بین المللی انرژی در عدم اجرای قراردادهای نفتی

عصر بازار- درگیر ماندن چندین ساله در قراردادهای نفتی در طول سال های گذشته دلیل بر عدم توانایی منابع انسانی فعال در حوزه نفت نیست، بلکه ناشی از تطمیع برخی افراد از طرف کشورهای حوزه خلیج فارس است تا سهم نفت ایران را به اشکال مختلف به تاراج ببرند.

نقش کشورهای حوزه خلیج فارس و آژانس بین المللی انرژی در عدم اجرای قراردادهای نفتی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ،نفت درآمد نیست بلکه یک ثروت وراثتی است! که بایستی صرف سرمایه گذاری های بلند مدت اقتصادی شود نه این که صرف هزینه جاری دولت ها شود.
    فروش بدون تفکر نفت خام در سال های گذشته، یادآور دوران فروش نفت بعد از جنگ تحمیلی را در اذهان زنده می کند. که در هیچ یک از مکاتب اقتصادی مفهوم خاصی را به دنبال ندارد جز حیف و میل کردن سرمایه وراثتی و منابع ملی کشور و به تاراج گذاشتن ثروت زیرزمینی!
    برداشت حداقلی از میادین مشترک، مفهوم متضادی دارد و درگیر ماندن چندین ساله در قراردادهای نفتی در طول سال های گذشته دلیل بر عدم توانایی منابع انسانی فعال در حوزه نفت نیست، بلکه ناشی از تطمیع برخی افراد از طرف کشورهای حوزه خلیج فارس است تا سهم نفت ایران را به اشکال مختلف به تاراج ببرند و متأسفانه دولت ها، متولی آماده سازی این بستر نادرست بوده اند و تأسف بارتر اینکه تذکرات مهم مقام معظم رهبری به اجرا درنیامده است و راهکاری برای جلوگیری از تطمیع شدن یقه سفید های بالا دستی حوزه نفت ندارند.
    این در حالی است که در طول 103 سال بعد از اولین استخراج نفت از چاه های مسجد سلیمان، استراتژی درستی در حوزه های مختلف نفت مانند توسعه میادین، حفاری، احیاء، بهره برداری و حتی سرویس های درون چاهی و یا سرچاهی نیز دیده نمی شود و دولت بر اساس سیاست های کوتاه مدت کشور یا دنیا، باتوجه به تاکتیک ها در خصوص نفت تصمیم گیری می کند که یک اشتباه فاحش و مرگ خاموش نسل های آینده ایران در حوزه اقتصاد و اشتغال در حال وقوع است...
    امید است حاکمیت در تقویت کارگروه بالادستی نفت، تصمیم اساسی و ریشه ای اتخاذ کند؛ چرا که کشورهای حوزه خلیج فارس و مدیریت انرژی سایه و آژانس بین المللی انرژی ( IEA ) با سرمایه گذاری های تشکیلاتی در صدد عدم اجرای قراردادهای داخلی نفت، همچنین قراردادهای بین المللی نفت در میادین مشترک و به تناسب آن عدم برداشت نفت و گاز از میادین مشترک هستند.

    برچسب ها