عصر خودرو

زنگنه:

قرارداد ایران و توتال در مراحل پایانی است

قرارداد پیش از پایان کار دولت یازدهم منعقد می شود

عصر بازار- وزیر نفت با بیان اینکه قرارداد ایران و توتال برای توسعه فاز١١ پارس جنوبی در مراحل پایانی است، گفت:قرارداد ان شاء الله در دولت یازدهم و پیش از پایان کار این دولت منعقد می شود.

قرارداد ایران و توتال در مراحل پایانی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت، بیژن نامدار زنگنه با اشاره به مذاکرات ایران و توتال برای توسعه فاز ١١ پارس جنوبی، گفت: ایران و توتال در حال جمع بندی و بحث برای انعقاد قرارداد توسعه فاز ١١ پارس جنوبی هستند، که تقریبا در مراحل نهایی و پایانی برای امضای قرارداد قرار دارد.

    وزیر نفت، افزود:قراداد توسعه فاز ١١ پارس جنوبی ان شاء الله در دولت یازدهم و پیش از پایان کار این دولت منعقد می شود.

    این عضو کابینه دولت یازدهم، در ادامه ی گفت وگوی خود با خبرگزاری خانه ملت، تصریح کرد: عقد قراردادهای جدید نفتی جهت  توسعه میدانهای نفتی و گازی با اولویت میدانهای مشترک از مهمترین اولویتهای صنعت نفت در سال ٩٦ است.

    شایان ذکر است میدان گازی پارس جنوبی، (در قطر: گنبد شمالی) بزرگترین میدان گازی جهان است، که در خلیج فارس و در آبهای سرزمینی ایران  و قطر واقع شده‌است. این میدان گازی بین جمهوری اسلامی ایران و قطر مشترک بوده و در کشور قطر، میدان گازی گنبد شمالی نام دارد. ایران و قطر از ابتدای برداشت از این میدان مشترک همواره در رقابت برای برتری در بهره‌برداری از منابع هیدروکربنی این میدان بودند.

    برچسب ها