عصر خودرو

نحوه دریافت یاراکارت؛

برای دریافت وام ۵ میلیونی از کارت یارانه ضامن لازم است

عصر بازار- طرح پرداخت وام ۵ میلیون تومانی به یارانه‌بگیران از ماه گذشته کلید خورد و ابلاغیه اجرای آن نیز در روزهای اخیر از سوی رئیس کل بانک مرکزی اعلام شد.

برای دریافت وام ۵ میلیونی از کارت یارانه ضامن لازم است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان، در حالی که هفتاد و ششمین مرحله یارانه نقدی پنجشنبه شب(25 خرداد ماه) به حساب سرپرستان خانوار واریز شد که سیف رئیس کل بانک مرکزی خبر از ابلاغیه جدید به بانک‌های برای پرداخت وام 5 میلیون تومانی به یارانه ‌بگیران با ضمانت حساب یارانه داده بود.

    یاراکارت کارت خریدی است که در ابتدا موجودی آن 5 میلیون تومان بوده و امکان نقل و انتقال و برداشت این وجه از از کارت وجود ندارد و تنها می‌توان با آن خرید کرد و هدف از ارائه چنین کارت‌هایی افزایش قدرت خرید مردم است.

    یاراکارت به تمامی سرپرستان خانواری که در لیست دریافت یارانه قرار دارند پرداخت می‌شود و ضمانت پرداخت این وام در ابتدا تنها حساب یارانه بوده ولی در اصل ابلاغیه این موضوع به بانک‌ها آمده است که شعبات بانک‌ها می‌توانند با دریافت سفته و درخواست ضامن در جهت تضمین بازپرداخت وام از وام‌گیرندگان اقدام نمایند.

    این کارتهای اعتباری جدید در قالب عقد مرابحه صادر شده و تسهیلات به‌صورت نسیه اقساطی به اشخاص داده می‌شود. بازپرداخت اقساط نیز به‌صورت مستقیم از حساب یارانه افراد صورت خواهد گرفت. در مرحله اول سقف تسهیلات اعطایی از  طریق این سازوکار 50 میلیون ریال خواهد بود. مهلت بازپرداخت تسهیلات حداقل 36 و حداکثر 60 ماه خواهد بود. به‌جز برداشت وام از یارا کارتهای اعتباری سایر عملیاتهای بانکی از قبیل برداشت وجه، انتقال وجه و برداشت کارمزد از طریق کارتهای مذکور امکان‌پذیر نخواهد بود.

    گزارش میدانی میزان از بانک‌ها حکایت از عدم شروع پرداخت تسهیلات 5 میلیون تومانی به یارانه‌بگیران دارد و حال باید منتظر ماند و دید با وجود ابلاغیه بانک مرکزی در جهت ارائه یاراکارت به سرپرستان خانوار این امر از چه زمانی عملی خواهد شد.

    برچسب ها