عصر خودرو

استان تهران رکورد تولید کلزا را شکست

عصر بازار- رئیس جهاد کشاورزی استان تهران گفت: بنابر گفته معاونت زارعت وزارت جهاد، رکورد تولید کلزا را استان تهران شکسته شد.

استان تهران رکورد تولید کلزا را شکست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، علی اشرف منصوری رئیس جهاد کشاورزی استان تهران  با اشاره به آخرین وضعیت تولید گندم اظهار داشت: در سال جاری مجموع سطح زیر کشت گندم 40 هزار هکتار است که این رقم نسبت به سال گذشته هزار هکتار کاهش یافته است.

    وی با اشاره به پیش بینی تولید 220 هزار تن گندم در سال جاری افزود: علی رغم کاهش سطح زیر کشت، به سبب اقداماتی نظیر افزایش بهره وری در واحد سطح، آبیاری به موقع و مبارزه با آفات توانستیم عملکرد در واحد سطح را افزایش دهیم.

    منصوری ادامه داد: تاکنون 10 هزار تن گندم با ارزش بالغ بر 13 میلیارد تومان از گندمکاران خریداری شده که مطالبات آن‌ها پس از ثبت در سامانه به مرور پرداخت خواهد شد.

    رئیس جهاد کشاورزی استان تهران از افزایش 5 برابری سطح زیر کشت کلزا در سال جاری خبر داد و گفت: این درحالی است که در پی سرمای ناگهانی پاییز  به بخشی از مزارع کلزا آسیب جدی وارد شد که از این رو پیش بینی می‌شود تولید کلزا با افزایش 5 برابری نسبت به سال گذشته به 2 هزار تن برسد.

    وی در ادامه افزود: در برخی از مزارع توانستیم به تولید 200. 5 کیلو و 7 کیلو در هکتار دست یابیم که بنا بر گفته معاونت زارعت وزارت جهاد رکود تولید کلزا را استان تهران شکسته شد.

    به گفته منصوری تاکنون 700 الی 800 تن کلزا با نرخ هر کیلو 2 هزار و 700 تومان از کشاورزان خریداری شده که وجه آن بلافاصله پس از ثبت در سامانه پرداخت شده است.

    برچسب ها