عصر خودرو

هیجان بورس خوابید

عصر بازار: بورس تهران که در معاملات روز گذشته خود به دلیل انتشار اخبار مثبت از وین با رشد هیجانی مواجه شده بود، در معاملات امروز با فروکش کردن هیجان خود مواجه شد و دوباره به فاز منفی رفت.

هیجان بورس خوابید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بورس تهران که در معاملات اولین روز هفته به دلیل انتشار اخبار مثبت از هتل کوبورگ و خوش بینی ناشی از مذاکرات وین با افزایش قیمت ها و رشد تقاضا رو به رو شده بود، در معاملات امروز از هیجانات خود کاست و در خرید و فروش سهم ها محتاطانه عمل کرد.

    به این ترتیب شاخص بورس تهران که در ابتدای معاملات امروز روند صعودی در پیش گرفته بود، در نیمه معاملات افت کرد و در آخر نیز با افت 67 واحدی شاخص و رسیدن به کانال 65 هزار و 793 واحدی به کار خود پایان داد.

    فروکش کردن هیجان خرید در حالی امروز نسبت به روز گذشته صورت گرفت که به دلیل حاکم بودن جو خوش بینی در بورس تهران و سنگین تر بودن کفه خوش بینی نسبت به حصول نتیجه در مذاکرات، همچنان میل به خرید در سهامداران دیده می شود و به نظر می رسد که این روند در روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد.

    با این حال در بازار امروز شرکتهای پالایشگاه بندرعباس، هلدینگ خلیج فارس، بانک ملت، ارتباطات سیار، تاپیکو، غدیر، گل گهر،فولاد، مپنا و پالایشگاه بندرعباس بیشترین تاثیر را در افت شاخص بورس گذاشتند و در مقابل مخابرات، کشتیرانی، پتروشیمی خارک و سایپا به همراه بانک تجارت و انصار مانع از افت بیشتر شاخص شدند.

    در معاملات اولین روز هفته شرکتهای مپنا، پلاسکو کار و پارس الکتریک بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص دادند و شرکتهای نورد آلومینیوم و صنایع آذر آب از بالاترین تقاضای فروش برخوردار شدند.

    در بازار امروز به دلیل میل سهامداران به خرید ارزش و حجم معاملات نیز رشد کرد به طوری که در معاملات دومین روز هفته 757 میلیون سهم به ارزش 143 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به 286 هزار میلیارد تومان رسید.

    برچسب ها