عصر خودرو

تصمیمات بانک مرکزی ژاپن، عامل رشد متغیرهای آسیایی

عصر بازار- وعده های بانک مرکزی ژاپن مبنی بر ادامه برنامه محرک مالی به منظور تقویت زیربناهای اقتصادی در این کشور، موجب رشد شاخص ها در بازار آسیا شد.

تصمیمات بانک مرکزی ژاپن، عامل رشد متغیرهای آسیایی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، بازارهای آسیایی در شروع ساعات معاملاتی صبحگاهی با روند رو به رشد همراه شدند در حالی که شاخص های ژاپن پیشرو در مسیر رشد دیگر متغیرهای آسیایی بودند .

    در این بین، شاخص ها در بازار چین و هنگ کنگ به عنوان دومین و سومین شاخص های مثبت در بازارهای آسیایی معرفی شدند.

    بر اساس این گزارش، شاخص آسیا پاسفیک رشد 0.1 درصدی داشت در حالی که شاخص تاپیکس افزایش 0.9 درصدی را از آن خود کرد.

    بیشترین میزان رشد قیمت سهام در بازارهای ژاپن مربوط به صنایع مخابراتی و شرکت های فعال در این زمینه بود. در حالی که قیمت سهام شرکت های خدمات مالی نیز روند رو به رشد را از آن خود کرد. سهام سافت بانک در این میان توانست رشد 3.1 درصدی قیمت را به ثبت برساند.

    در نشست بانک مرکزی ژاپن در ساعات ابتدایی امروز، تمهیدات این نهاد برای ادامه برنامه محرک اقتصادی در کشور موجب شد در تصمیمی بازدهی اوراق قرضه 10 ساله این کشور با نرخ صفر درصد باقی بماند .

    اما در این بین، سرمایه گذاران در انتظار نشست خبری هاروهیکو کورودا، مدیر عامل بانک مرکزی ژاپن هستند تا ابهامات پیش آمده در این زمینه را برطرف کند.

    این در حالی است که، در بازارهای آسیایی شاخص تاپیکس رشد 0.6 درصدی داشت و نیکی با افزایش 0.7 درصدی رو به رو شد.

    شاخص اصلی بورس هنگ کنگ رشد 0.4 درصدی داشت در حالی که شاخص کاسپی کره جنوبی با تغییرات اندکی همراه شد.

    شاخص جاکارتا در بورس اندونزی کاهش 0.2 درصدی را از آن خود کرد در حالی که بورس سنگاپور با رشد 0.2 درصدی شاخص اصلی مواجه شد و بورس فیلیپین نیز کاهش 0.7 درصدی را به ثبت رساند.

    برچسب ها