عصر خودرو

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد؛

لزوم هماهنگی کامل نهادهای کشاورزی برای موفقیت طرح قیمت تضمینی گندم در بورس کالا

عصر بازار- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: اجرای طرح قیمت تضمینی گندم در بورس کالای ایران باعث ارتقاء کیفیت تولید این محصول می شود البته باید توجه کرد به دلیل استراتژیک بودن این محصول تمامی جوانب برای عرضه در بورس کالا مورد توجه قرار بگیرد تا شاهد موفقیت کامل اجرای این طرح ملی باشیم.

لزوم هماهنگی کامل نهادهای کشاورزی برای موفقیت طرح قیمت تضمینی گندم در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، شهباز حسن پوربیگلری با تاکید بر اینکه عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا به نفع کشاورزان خواهد بود، گفت: عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا گامی مثبت برای ساماندهی بازار اقتصادی این محصولات تلقی می شود.

    وی افزود: یکی از شاخص های اقتصادی کشورهای توسعه یافته، عرضه انواع کالاها در بورس است و با توجه به اینکه وضعیت کلی و کلان کشور به گونه ای است که شاخص ها روند رو به بهبودی را در پیش گرفته اند بنابراین باید تلاش کرد تا بخش عمده ای از کالاها در بورس کالا مورد معامله قرار گیرند.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه طرح قیمت تضمینی گندم در بورس کالای ایران می تواند برای کشاورزان برنامه ریزی به دنبال داشته باشد، گفت: با توجه به اینکه گندم یک کالای استراتژیک و امنیتی بوده و به طور مستقیم با تضمین امنیت غذایی کشور سروکار دارد و قوت اولیه سفره غذایی مردم را تشکیل می دهد، باید با برنامه ریزی دقیق، همکاری و هماهنگی تمام نهادهای مرتبط، عرضه مناسب و همه جانبه ای را در بورس کالا رقم زد.

    وی تاکید کرد: به طور یقین با عرضه گندم در بورس ، می توان امیدوارم بود که کیفیت گندم و راندمان تولید افزایش پیدا می کند؛ به این ترتیب گندم تولید شده در بازاری رقابتی به فروش می رسد و از این طریق کشاورزان به ارتقای کیفیت این محصول تشویق می شوند.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: بورس کالا به عنوان بازاری قانونمند، شفاف و پرقدرت اقتصادی می‌تواند به طور مستقیم محصولات کشاورز را با نرخ واقعی و عادلانه به دست مصرف کنندگان برساند، زیرا زمانی که‌ کشاورز بتواند محصولات در مکان مطمئنی همچون بورس کالا به فروش برساند، سیستم‌های دلالی در صنعت کشاورزی حذف می شود.

    برچسب ها