عصر خودرو

تولید مشترک ماشین الات معدنی بین ایران و بلاروس بررسی شد

عصر بازار- در مذاکرات سفیر ایران در مینسک و مدیرعامل شرکت ملی مس با وزیر صنایع بلاروس توسعه روابط در عرصه های مختلف معدنی از جمله تولید مشترک ماشین الات بررسی شد.

تولید مشترک ماشین الات معدنی بین ایران و بلاروس بررسی شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به قل از ایرنا، در دیدار امروز (جمعه) مصطفی اویسی سفیر ایران و احمد مرادعلیزاده مدیرعامل شرکت ملی مس با ویتالی ووفک وزیر صنایع صنایع جمهوری بلاروس که مدیران شرکت صنعتی بلاز این کشور نیز حضور داشتند، دامنه همکاری های دو کشور در حوزه های مرتبط بررسی شد.
    زمینه های مختلف توسعه همکاری ها از جمله بین شرکت ملی مس ایران و بلاز از مهم ترین محورهای این مذاکره بود که قرار شد دو کشور برای پیگیری گفت و گوها در این زمینه برنامه ریزی کنند.
    همکاری در عرصه تامین برخی نیازمندی های متقابل و تولید مشترک ماشین آلات سنگین مورد نیاز صنایع معدنی در ایران هم از دیگر محورهای مذاکرات بود.
    همچنین هیات ایرانی از کارخانجات و خط تولید ماشین آلات شرکت بلاز بازدید کرد.
    براساس نقشه راه توسعه روابط ایران و بلاروس که اردیبهشت ماه سال 95 در مینسک امضا شد، دو کشور با تنظیم و اجرای برنامه های متعدد بازرگانی، صنعتی، سرمایه گذاری مشترک و بازرگانی، افزایش ارزش روابط اقتصادی را از سالانه 75 میلیون دلار کنونی به 250 میلیون دلار تا پایان سال 2017 هدف گذاری کرده اند.
    جمهوری بلاروس به مساحت 207 هزار و 600 کیلومتر مربع با پایتختی مینسک در شرق اروپا هم مرز روسیه، اوکراین، لهستان، لیتوانی و لتونی قرار دارد و یکی از کشورهای پیشرفته صنعتی پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 در منطقه است.

    برچسب ها