عصر خودرو

بانک مرکزی انگلیس به ثابت ماندن نرخ بهره بین بانکی رای داد

عصر بازار- کمیته سیاست های پولی بانک مرکزی انگلیس روز پنجشنبه به رغم افزایش نرخ تورم در این کشور، به ثابت ماندن نرخ بهره بین ‌بانکی رای داد.

بانک مرکزی انگلیس به ثابت ماندن نرخ بهره بین بانکی رای داد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، اگرچه کارشناسان اقتصادی بر این باور بودند که کمیته سیاست های پولی بانک مرکزی انگلیس با رای بالایی به ثابت نگه داشتن نرخ بهره بین بانکی که هم اینک 0.25 درصد است، رای می دهد اما در جریان نشست امروز (پنجشنبه) از 8 عضو این کمیته تنها پنج نفر به ثابت نگه داشتن این نرخ رای مثبت و سه نفر رای مخالف دادند.

    اعضاء مخالف، خواهان افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره بین بانکی، پس از 10 سال ثابت ماندن این نرخ از سال 2007 میلادی بودند.

    اسکای نیوز روز سه شنبه در گزارشی گفت: رای بانک مرکزی به ثابت نگه داشتن نرخ بهره، به یک مو بند بود. اگر تنها یک نفر به افزایش نرخ بهره رای می داد، آراء تقسیم می شد و در چنین شرایطی رئیس بانک مرکزی بایستی نظر نهایی را اعلام می کرد.

    این شبکه خبری افزود: هر چند چشم انداز افزایش نرخ بهره بانک مرکزی به زودی رخ نخواهد داد اما پیش بینی می شود که این امر زودتر از موعد، اتفاق بیفتد.

    در جریان نشست بانک مرکزی انگلیس، همچنین پیش بینی شد که نرخ تورم در این کشور تا پایان پاییز سال جاری، از مرز 3 درصد تجاوز کند.

    بانک مرکزی انگلیس پیش از این پیش بینی کرده بود که نرخ تورم در سال 2017 میلادی 2 درصد خواهد بود؛ با این حال طبق آخرین گزارش دفتر آمار ملی انگلیس نرخ تورم در ماه گذشته میلادی از 2.7 درصد در ماه آوریل به 2.9 درصد افزایش یافت.

    در گزارش کمیته سیاست های پولی بانک مرکزی انگلیس آمده است: پیش بینی می شود که نرخ تورم از میزان تعیین شده تجاوز کند و به مدت سه سال آینده باقی بماند.

    در همین حال تصمیم کمیته سیاست پولی بانک مرکزی انگلیس برای ثابت نگه‌داشتن نرخ بهره سبب تقویت ارزش پوند در برابر دلار گردید.

    ارزش پوند انگلیس در بازار مبادلات ارزی عصر پنجشنبه با یک سنت افزایش ، 1.28 دلار معامله شد.

    پوند انگلیس به دنبال ناکامی دولت محافظه کار در انتخابات سراسری هفته گذشته و افزایش نرخ تورم کاهش چشمگیری را تجربه کرده بود.

    برچسب ها