عصر خودرو

«کریم» برنامه ای برای ورود به بازار ایران ندارد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت تاکسی یاب آنلاین کریم که مقر آن در دوبی قرار دارد گفت، این شرکت «هیچ برنامه ای» برای ورود به بازار ایران که یکی از بزرگترین اقتصادهای منطقه خاورمیانه محسوب می شود ندارد.

«کریم» برنامه ای برای ورود به بازار ایران ندارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، شرکت تاکسی یاب آنلاین کریم که مقر آن در دوبی قرار دارد، بعد از جذب 150 میلیون دلار اعتبار از سرمایه گذاران خود از جمله شرکت خودروسازی دایملر آلمان و هولدینگ پادشاهی عربستان، فعالیت های خود را در بازارهای جدید توسعه می دهد.
    به گفته مدسر شیخا، مدیرعامل این شرکت، کریم که رقیب شرکت تاکسی یاب آنلاین اوبر در 12 کشور خاورمیانه است، پس از این جذب سرمایه قصد دارد به بازارهای جدید در شمال آفریقا نظیر تونس و الجزایر پای بگذارد و در عین حال، موقعیت خود در کویت و ترکیه را تحکیم بخشد.
    وی افزود: «تمرکز ما همچنان روی ورود به شهرها و بازارهای بیشتر خواهد بود.»
    با این جذب سرمایه جدید، میزان سرمایه این شرکت از 350 میلیون دلار به 500 میلیون دلار افزایش می یابد. این شرکت یک میلیارد دلار ارزش گذاری شده است.
    شیخا افزود، کریم با این جذب سرمایه می تواند طرح های موجود خود برای توسعه تعداد رانندگانش به یک میلیون نفر از 250 هزار نفر فعلی را سرعت ببخشد.
    به گفته مدیرعامل شرکت کریم، این شرکت حدود 10 میلیون کاربر ثبت شده دارد که تعداد آنها با سرعت 20 درصد در ماه در حال افزایش است.
    شرکت هولدینگ پادشاهی عربستان که متعلق به شاهزاده میلیاردر سعودی الولید بن طلال است، با پرداخت 62 میلیون دلار، 7.11 درصد از سهام شرکت کریم را خریداری کرده است.
    شیخا افزود، فعالیت های شرکت کریم تاثیر قابل توجهی از تنش های دیپلماتیک اخیر نپذیرفته است.
    وی همچنین گفت، این شرکت «هیچ برنامه ای» برای ورود به بازار ایران که یکی از بزرگترین اقتصادهای منطقه خاورمیانه محسوب می شود ندارد.

    برچسب ها