عصر خودرو

قزاقستان جز ۳۰ کشور دارای بهترین زیرساخت های ریلی در جهان

عصر بازار- معاون اول نخست‌وزیر قزاقستان گفت: در میان ۱۳۶ کشور مختلف جهان از نظر کیفیت زیرساخت‌های ریلی «آستانه» در رتبه ۲۶ قرار گرفته است.

قزاقستان جز ۳۰ کشور دارای بهترین زیرساخت های ریلی در جهان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، «عسکر مامین» معاون اول نخست‌وزیر قزاقستان در همایش تجاری «جاده ابریشم جدید» در «آستانه» با اشاره به گزارش مجمع جهانی اقتصاد، گفت: این کشور جز 30 کشور جهانی با بهترین زیرساخت های ریلی می‌باشد.

    وی افزود: قزاقستان به طور فعال بر روی مسئله اتصال شبکه حمل‌ونقل به سیستم حمل‌ونقل اوراسیا کار می کند و سهم قابل توجهی در توسعه آن دارد.

    مامین اضافه کرد: با دستور رئیس جمهور در چارچوب برنامه «نورلی ژال» و برنامه ملی «100 گام مشخص» کارهای در زمینه توسعه و نوسازی زیرساخت‌های حمل‌ونقل و تدارکات در مسیرهای راه آهن سراسری قزاقستان صورت می‌گیرد.

    وی افزود: از طریق قلمرو قزاقستان، راه آهن، جاده های بزرگ و مسیرهای هوایی که دالان های موثر بین قاره ای از  آسیا به سمت روسیه، اروپا، آسیای مرکزی، قفقاز و خلیج فارس را تشکیل می دهند، عبور می کنند.

    این مقام قزاقی در ادامه از ائتلاف های موثر در زمینه توسعه حمل‌ونقل به سمت شرق – غرب – شمال – جنوب اشاره کرد و گفت: یکی از چنین ائتلاف‌ها شرکت مشترک حمل‌ونقل و تدارکات و کنسرسیوم مسیر بین المللی جاده سرتاسری خزر و... می باشند.

    وی گفت: در مدت کوتاهی حمل‌ونقل و ترانزیت کانتینرها از سمت شرق به غرب افزایش، جریان حرکت کالا تغییر و مسیرهای جدید گشایش یافته است.

    مامین در پایان سخنان خود ابراز اطمینان کرد که همایش جاده ابریشم جدید گام مهمی در توسعه حمل و نقل بین قاره‌ای خواهد بود.

    چهارمین همایش تجاری بین‌المللی حمل و نقل و تدارکات «جاده ابریشم جدید» در چارچوب دهمین همایش اقتصادی آستانه تحت عنوان «مرحله جدید توسعه سیستم‌های حمل و نقل و تداراکات در مسیرهای بین قاره ای اوراسیا، رقابت پذیری جهانی در شرایط واقعیت اقتصادی جدید» برگزار شد.

    در این همایش تجاری معاون نخست وزیر، وزیر خارجه و وزیر سرمایه و توسعه قزاقستان، روسای شرکت های حمل و نقل و تدارکات چینی، امارات متحده عربی، روسیه، ایران، آذربایجان، گرجستان، لیتوانی، مولداوی، اوکراین، لهستان... و همچنین نمایندگان سیستم بانکی و کارشناسان شرکت کردند.

    برچسب ها