عصر خودرو

قیمت نفت به کمترین رقم در ۶ ماه گذشته رسید

عصر بازار- قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۱۹ سنت، معادل ۰.۴۰ درصد افزایش به ۴۷ دلار و ۱۱ سنت رسید که پایین ترین رقم در ۶ ماه اخیر است.

قیمت نفت به کمترین رقم در ۶ ماه گذشته رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، قیمت نفت امروز افزایش داشت اما به دلیل تداوم مازاد عرضه در بازار و به رغم تلاش های اوپک و سایر تولید کنندگان همچنان پایین ترین رقم در 6 ماه اخیر به حساب می آید.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 19 سنت، معادل 0.40 درصد افزایش به 47 دلار و 11 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم 12 سنت، معادل 0.27 درصد افزایش داشت و به 44 دلار و 58 سنت رسید.

    به رغم این افزایش ها، قیمت هر دو شاخص نفتی همچنان نسبت به اواخر ماه می، یعنی زمانی که اوپک و سایر تولید کنندگان تمدید 9 ماهه توافق کاهش تولید را اعلام کردند، حدود 13 درصد کاهش نشان می دهد.

    افزایش تولید نفت خام آمریکا به ویژه نت شیل در حال عقیم گذاشتن تلاش های اوپک و سایر تولید کنندگان برای بازگرداندن توازن به بازار است.

    بانک سرمایه گذاری جفریز اعلام کرد قیمت های پایین نفت ناشی از «افزایش بی رویه تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا، رشد هفتگی میزان ذخایر نفت این کشور، بالا رفتن تولید نفت در نیجریه و لیبی و تبعیت پایین برخی از اعضای کلیدی اوپک یعنی عراق و امارات از توافق کاهش تولید است.»

    تولید و صادرات بالای نفت روسیه نیز در تداوم مازاد عرضه در بازار بی تاثیر نبوده است.

    به گفته منابع صنعتی، انتظار می رود صادرات نفت روسیه یکی از مشارکت کننده در توافق کاهش تولید، در سه ماهه سوم امسال از طریق خطوط لوله 61.2 میلیون تن نفت (حدود 5 میلیون بشکه در روز) صادر کند، در حالی که این رقم در سه ماهه دوم امسال 60.5 میلیون تن بوده است.

    اگر محموله های صادراتی نفت روسیه از طریق دریا نیز به این رقم اضافه شود، کل صادرات نفت این کشور احتمالا به بیش از 9 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

    برچسب ها