عصر خودرو

روسیه گاز ایران را به هند صادر می‌کند

عصر بازار- معاون رئیس کمیته مدیریت شرکت گازپروم روسیه گفت: این شرکت روسی در حال مذاکره برای تحویل گاز به هند است. وی همچنین احتمال عملیات سواپ گاز با ایران را در این زمینه دور از انتظار ندانست.

روسیه گاز ایران را به هند صادر می‌کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، الکساندر مدودف، معاون رئیس کمیته مدیریت شرکت گازپروم روسیه گفت، این شرکت روسی در حال مذاکره برای تحویل گاز به هند است. وی همچنین احتمال عملیات سواپ با ایران و چین را دور از انتظار ندانست.

    مدودف گفت: «در حال حاضر ما داریم روی یک پروژه بلندپروازانه تر بحث می کنیم که عبارت از عرضه گاز به هند است و استفاده احتمالی از معاملات تبادل (گاز) بین روسیه، چین و ایران را نیز شامل می شود.»

    رسانه های روسی پیشتر خبر داده بودند که شرکت گازپروم قصد دارد قراردادی با شرکت ملی نفت ایران برای ساخت یک کارخانه گاز مایع به امضا برساند. این کارخانه از گاز طبیعی تولیدی ایران در میدان پارس جنوبی استفاده خواهد کرد و محصول نهایی به کشورهای هند، کامبوج و لائوس صادر خواهد شد.

    احتمال انجام سواپ گازی بین ایران و شرکت گازپروم روسیه برای ارسال به هند در حالی مطرح می شود که در طی هفته های گذشته شرکت نفتی لوک اویل از آغاز اجرای قرارداد سواپ نفتی با ایران برای تامین نفت مورد نیاز پالایشگاه های این کشور در اروپا خبر داده بود.

    برچسب ها