عصر خودرو

نائب رئیس انجمن سنگ مطرح کرد:

صنایع معدنی تشنه جذب سرمایه گذاری و تکمیل زنجیره ارزش

عصر بازار- رحمتی گفت:تکمیل زنجیره ارزش صنایع معدنی و توجه به اقتصاد معدن محور می تواند سهم این بخش را از تولید ناخالص داخلی افزایش دهد.

صنایع معدنی تشنه جذب سرمایه گذاری و تکمیل زنجیره ارزش
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مالک رحمتی نایب رئیس انجمن سنگ ایران در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت معدن گفت: معدن یکی از مهمترین مزیت های نسبی برای توسعه بوده و بسیاری ازبخش های اقتصادی به اندازه معدن سهم در توسعه ندارند اما در سالهای اخیر به این بخش کم توجهی صورت گرفته است.

    وی افزود: اکنون سهم معدن در GDP(تولید ناخالص داخلی) ناچیز است که با توجه به این بخش می توان آن را افزایش داد چرا که ایران یکی از 10 کشور بزرگ معدنی جهان است.

    نایب رئیس انجمن سنگ ایران با اشاره به مشکلات بخش معدن در اکتشاف و استخراج گفت: فعالیت در بخش معدن نیازمند جذب سرمایه گذاری است و از طرفی ضعف در دانش استخراج از مهمترین مشکلات این بخش به شمار می رود که آن را می توان با استفاده از توان شرکت های دانش بنیان مرتفع ساخت.

    رحمتی تکمیل زنجیره ارزش صنعت معدن را در افزایش سهم این بخش در توسعه اقتصادی کشور ضروری دانست و اظهار داشت:اکتشاف،استخراج،فرآوری و صادرات زنجیره ارزش صنایع معدنی است که اگر بتوان این زنجیره را تکمیل کرد.

    وی ضمن بیان اینکه رویکردها اگر به سمت اقتصاد معدن محور متمایل شود موجب افزایش بهره وری و رشد اقتصادی خواهد شد، تاکید کرد:  ایجاد ارزش افزوده در صنایع معدنی از ضروریات است و امروزه شاهدیم که از سنگ ایرانی گرانترین مصنوعات سنگی در ایتالیا و چین تولید می شود و درواقع آنها بیشترین سود را از ظرفیت معدنی ایران می برند.

    نایب رئیس انجمن سنگ تصریح کرد: بخش معدن نیازمند توجه جدی است و تفکیک این بخش از وزارت صنعت با مشکلات فراروان که یکی از بخش هایش معدن است می تواند راهگشا باشد.

    وی در پایان بیان کرد: اقتصاد معدن محور نقش بسزای در اشتغالزایی دارد و با فعالیت بیشترمعادن کوچک در سال اشتغال و تولید شاهد بیشتر شدن سهم معدن در اشتغالزایی خواهیم بود.

    برچسب ها