عصر خودرو

مدیر عامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی خبر داد:

تخصیص ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای پروژه های معدنی

عصر بازار- مدیر عامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی گفت: در سه ماه اخیر ارزش تسهیلات مصوب بانکی به معدنکاران و طرح های معدنی به ۸۰۰ میلیارد ریال رسیده که در تاریخ فعالیت های این صندوق بی سابقه بوده است.

تخصیص ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای پروژه های معدنی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایمیدرو،‌ محمدرضا عربی مزرعه شاهی بیان داشت: بر اساس پیگیری های این صندوق و اخذ مصوبه های مربوطه از بانک های عامل در سه ماه گذشته با همکاری بانک های عامل حدود 800 میلیارد ریال تسهیلات برای پروژه های معدنی معرفی شده از سوی صندوق اختصاص یافته که در حال پرداخت است.
    مدیر عامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی خاطرنشان کرد: میزان صدور بیمه نامه به دلیل عدم همکاری بانک ها در سال 1395 کاهش یافته بود که با توجه به اقدامات صورت گرفته در ماه های پایانی سال قبل و به ویژه اقدامات سه ماهه سال جاری، پیش بینی می شود میزان بیمه نامه های صادره سال جاری از رشد چند برابری برخوردار شود.
    وی بیان داشت: از ابتدای تیرماه، همه مراحل تشکیل و تکمیل پرونده های متقاضیان از طریق میزهای صندوق استان که با همکاری و مشارکت سازمان نظام مهندسی و سازمان های استان تشکیل شده است، انجام می شود و دیگر نیازی به حضور فعالان معدنی در دفتر مرکزی واقع در تهران نیست.
    مدیر عامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی یادآور شد: این اقدام در راستای تکریم ارباب رجوع و کاهش هزینه ها،‌ کاهش فرایند بروکراسی و راحتی تشکیل پرونده برای بهره گیری از خدمات این صندوق انجام می شود.
    مزرعه شاهی اقدام دیگر این صندوق را بخشودگی سود بدهی های متقاضیان اعلام کرد و گفت: در راستای مصوبه هیات مدیره این صندوق، سود بدهی های معوق متقاضیانی که به دلیل شرایط اقتصادی و مشکلات ناشی از آن ایجاد شده در صورتی که تا پایان شهریورماه نسبت به پرداخت بدهی ها و تعیین تکلیف آنها اقدام کنند بخشیده می شود.
    مدیر عامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی ادامه داد: این اقدام با هدف کمک به معدنکارانی است که در شرایط رکود دچار مشکلات مالی شده اند .
    به گفته وی، گیرندگان تسهیلات که کماکان دارای بدهی معوقه به بانک هستند نیز می توانند با مراجعه به بانک از امکان بخشش جرایم دیرکرد وام بانکی خود استفاده کنند که البته این موضوع بر اساس مصوبات بانک مربوطه و بانک مرکزی است.
    مدیر عامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی با اشاره به برنامه های صندوق در خصوص استفاده از منابع صندوق توسعه ملی گفت: با فروشندگان تجهیزات معدنی برای تامین مالی مستقیم برای فروش تجهیزات نیز مکاتبات و مذاکراتی صورت گرفته که در صورت نهایی شدن می تواند کمک قابل توجهی به تامین مالی بخش معدن باشد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو